Innovació Docent i Iniciació a la Recerca Educativa en Didàctica del Francès [45581]
Llompart Esbert, Julia
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació

Títol variant: Teaching Innovation and Introduction to Educational Research on Teaching French
Títol variant: Innovación Docente e Iniciación a la Investigación Educativa en Didáctica del Francés
Data: 2025-26
Resum: Aquesta assignatura aspira que futurs i futures docents d'anglès es familiaritzin amb les estratègies didàctiques bàsiques d'ensenyament del francès com a llengua estrangera a adolescents i adults en contextos institucionals, i adquireixin coneixements i habilitats bàsiques d'auto-formació que els ajudin a continuar millorant com a docents de francès al llarg de tota la vida professional. Aquesta aspiració es concreta en els objectius següents: Observar i reflexionar sobre les pràctiques d'aula, des de l'ètica i la crítica constructiva, i a partir de les aportacions teòriques i metodològiques de la didàctica de les llengües estrangeres. Identificar necessitats de recerca en situacions concretes d'aula i aplicar estratègies metodològiques p er donar-hi resposta, tot adoptant la perspectiva de docent-investigador/a. Usar els coneixements didàctics, lingüístics i discursius avançats per comprendre i produir textos científics orals i escrits. Autoavaluarla pròpia pràctica docent, identificar fortaleses i debilitats i proposar-se millores concretes i realistes. Col·laborar estretament amb altres docents en formació en l'assoliment dels objectius formatius, mitjançant la cooperació en l'execució de les tasques assignades. Amb independència de les certificacions lingüístiques presentades a l'oficina de preinscripció, els i les estudiants que vulguin matricular aquesta assignatura són candidats i candidates a docents de francès, per la qual cosa són responsables d'accedir al curs en condicions de ser bons models lingüístics. Per tant, l'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se en llengua francesa oralment i per escrit amb adequació, fluïdesa i correcció gramatical, lèxica i fonètica tant en situacions ordinàries com en tota la varietat de situacions professionals: debats, informes, presentacions orals, gestió de la comunicació a l'aula, explicacions a professionals i a alumnes, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua francesa amb un alt grau de 1 a professionals i a alumnes, etc. També ha de ser capaç de llegir en llengua francesa amb un alt grau de comprensió textos informatius i textos professionals de divulgació i recerca. El MUFPS de l'UAB s'alinea amb els plantejaments europeus de promoció activa de les competències plurilingües. Així,s'espera de l'alumnat una actitud receptiva, apreciativa i, en definitiva, oberta cap a l'ús d'altres llengües que no siguin la de la pròpia especialitat, tant si l'alumnat les parla com si no.
Resum: This subject is aimed at future teachers of French as a Foreign Language (TEFL) so that they may become familiar with basic teaching strategies for teaching French to teenagers and adults in institutional contexts and acquire basic knowledge and skills to help them continue to improve as teachers of French throughout their professional lives. These goals are based on the following learning objectives: Observe and reflect on classroom practices, applying ethics and constructive criticism, and adopting the theoretical and methodological principles of foreign language teaching. Identify research needs in specific classroom situations and apply methodological strategies to respond to them, from a teacher-researcher stance. Use advanced teaching, linguistic, and discursive knowledge to understand and produce oral and written scientific texts. Self-evaluate one's own teaching practice, identify strengths and weaknesses and propose concrete and realistic improvements. To collaborate with other student-teachers to achieve the training objectives by cooperating in the completion of the learning tasks. Regardless of the language certificates handed in at the pre-enrolment stage, students taking this subject are reminded that on completing all course requirements they are eligible to be French teachers, meaning that they need to be strong language models for students. Students who enrol in this subject areexpected tobe ableto express themselvesfluently, accurately and appropriately in French - in terms of grammar, vocabulary and pronunciation -ineveryday situations and inall situationsrelated to the teaching profession (debates, reports, oral presentations, classroom management, etc. ). They should also be able toread and comprehend informative, literary and professionaltexts without difficulty. 1 This Master's Degree is aligned with European policies and guidelines promoting plurilingual competences. For this reason, it is expected that students display a receptive, appreciative an open attitude to the use of languages other than French in this course, whether known to the student or otherwise.
Resum: Esta asignatura tiene como objetivo que futuros y futuras docentes de francés se familiaricen con las estrategias docentes básicas de enseñanza del francés como lengua extranjera a adolescentes y adultos en contextos institucionales, y adquieran conocimientos y habilidades básicas de auto-formación que les ayuden a continuar mejorando como docentes de francés a lo largo de toda la vida profesional. Este objetivo general se concreta en los objetivos siguientes: Observar y reflexionar sobre las prácticas de aula, desde la ética y la crítica constructiva, y a partir de las aportaciones teóricas y metodológicas de la didáctica de las lenguas extranjeras. Identificar necesidades de investigación en situaciones concretas de aula y aplicar estrategias metodológicas para darles respuesta, adoptando la perspectiva de docente-investigador/a. Utilizar los conocimientos didácticos, lingüísticos y discursivos avanzados para comprender y producir textos científicos orales y escritos. Autoevaluarla propia práctica docente, identificar fortalezas y debilidades y proponerse mejoras concretas y realistas. Colaborar estrechamente con otros docentes en formación para alcanzar los objetivos formativos, mediante la cooperación en la ejecución de las tareas asignadas. Con independencia de las certificaciones lingüísticas presentadas a la oficina depre-inscripción, el alumnado que quiera matricular esta asignatura es un candidato a profesor o profesora de francés, por lo cual es responsable de acceder al curso en condiciones de ser un buen modelo lingüístico. Por lo tanto, tiene que ser capaz de expresarse en lengua francesa oralmente y por escrito con adecuación, fluidez y corrección gramatical, léxica y fonética tanto en situaciones ordinarias cómo en toda la variedad de situaciones profesionales: debates, informes, presentaciones orales, gestión de la comunicación al aula, explicaciones a profesionales y a alumnas, etc. También tiene que ser capaz de leer en lengua francesa con un alto grado de 1 profesionales y a alumnas, etc. También tiene que ser capaz de leer en lengua francesa con un alto grado de comprensión textos informativos, y textos profesionales de divulgación e investigación. ElMUFPSde la UAB se alinea con los planteamientos europeos de promoción activa de las competencias plurilingües. Así, se espera del alumnado una actitud receptiva,apreciativa y, en definitiva, abierta hacia el uso otras lenguas que no sean la de la propia especialidad, tanto si el alumnado las habla como si no.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català, anglès, castellà
Titulació: Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [4310486]
Pla d'estudis: Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes [1527]
Document: Objecte d'aprenentatge



Català
8 p, 117.4 KB

Anglès
8 p, 116.0 KB

Castellà
8 p, 120.2 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Materials acadèmics > Guies docents

 Registre creat el 2025-09-13, darrera modificació el 2025-09-13



   Favorit i Compartir