Google Scholar: citas
Local Brands : impact of consumer responsibility for sustainable consumption and ethnocentrism as a moderating factor
Lamberti, Giuseppe (Universitat Autònoma de Barcelona)
Llonch i Andreu, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
López Belbeze, Ma. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)

Fecha: 2025
Descripción: 16 pàg.
Resumen: In a competitive environment dominated by global corporations, small and medium-sized enterprises (SMEs) with local brands seek innovative ways to differentiate themselves. Sustainability, increasingly significant in consumer decision-making, presents an opportunity for SMEs to leverage their environmental responsibility and local connectedness credentials. This study investigates how consumer responsibility for sustainable consumption (CRSC) influences local brand preference (LBP) and local brand purchase likelihood (LBPL), with consumer ethnocentrism (CE) as a moderating factor. Using structural equation modeling on representative data, results confirm a sequential relationship between CRSC, LBP, and LBPL. Surprisingly, CE weakens these effects, indicating that factors beyond local connectedness may drive purchasing decisions.
Ayudas: Agencia Estatal de Investigación PID2021-124089NB-I00
Derechos: Aquest material està protegit per drets d'autor i/o drets afins. Podeu utilitzar aquest material en funció del que permet la legislació de drets d'autor i drets afins d'aplicació al vostre cas. Per a d'altres usos heu d'obtenir permís del(s) titular(s) de drets.
Lengua: Anglès
Documento: Article ; recerca ; Versió acceptada per publicar
Materia: Consumer responsibility for sustainable consumption ; Ethnocentrism ; Local brand preference ; Local brand purchase likelihood ; Sustainability
Publicado en: Journal of International Consumer Marketing, Vol. 37, Núm. 5 (2025) , p. 449-464, ISSN 1528-7068

DOI: 10.1080/08961530.2025.2487799


Disponible a partir de: 2026-10-11

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias sociales y jurídicas > Centro de Investigación y Estudios para el Desarrollo Organizativo (CRIEDO)
Artículos > Artículos de investigación
Artículos > Artículos publicados

 Registro creado el 2025-11-12, última modificación el 2025-11-13



   Favorit i Compartir