Comparative analysis of acute stress responses in children : exploring behavioral and emotional differences between sexes
Delgado Latorre, Laura
Nadal i Alemany, Roser dir.
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia

Data: 2024
Descripció: 50 pag.
Resum: Stress is crucial for our well-being, and how we handle it relates with our vulnerability to develop mental health problems. However, its effect on preadolescents, particularly regarding sex differences, still raises unexplored questions. This final degree project compares the acute stress response in children from Sabadell, Spain (n=20, 10 girls, from 7 to 8 years), using the Trier Social Stress Test for Children (TSST-C). Stress perception is measured with the Self-assessment Manikin (SAM), stress behaviors via the OBSERVER XT, and facial expressions with the Py-Feat program. Results are correlated with the Strengths and Difficulties Questionnaire (SDQ) and the Social Phobia and Anxiety Inventory for Children-Parent report (SPAI-CP). The TSST-C effectively induced stress in children. Not many sex-differences were found except that girls exhibited a quicker subjective stress recovery than boys. Additionally, externalizing conduct problems were associated with less anger and surprise facial expression while social phobia and anxiety was associated with higher neutral and less anger expressions. This study underscores the necessity of investigating stress's impact on this age group and hints at potential disparities between sexes.
Resum: L'estrès és crucial per al nostre benestar, i la manera com el gestionem està relacionada amb la nostra vulnerabilitat a desenvolupar problemes de salut mental. Tanmateix, el seu efecte en els preadolescents, particularment pel que fa a les diferències de sexe, encara planteja incògnites per explorar. Aquest treball de fi de grau compara la resposta a l'estrès agut en infants de Sabadell, Espanya (n=20, 10 nenes, de 7 a 8 anys), utilitzant el Trier Social Stress Test for Children (TSST-C). La percepció de l'estrès es mesura amb el Self-assessment Manikin (SAM), els comportaments d'estrès a través de OBSERVER XT i les expressions facials amb el programa Py-Feat. Els resultats es correlacionen amb el Qüestionari de Fortaleses i Dificultats (SDQ) i amb l'Inventari de Fòbia Social i Ansietat per a Nens - Informe de Pares (SPAI-CP). El TSST-C va induir efectivament estrès en els infants. No es van trobar moltes diferències de sexe, excepte que les nenes van mostrar una recuperació subjectiva de l'estrès més ràpida que els nens. A més, els problemes de conducta externalitzants es van associar amb menys expressions facials d'ira i sorpresa, mentre que la fòbia social i l'ansietat es van associar amb una expressió més neutral i menys expressions d'ira. Aquest estudi remarca la necessitat d'investigar l'impacte de l'estrès en aquest grup d'edat i suggereix possibles disparitats entre sexes.
Resum: El estrés es crucial para nuestro bienestar, y la manera en que lo gestionamos está relacionado con nuestra vulnerabilidad a desarrollar problemas de salud mental. Sin embargo, su efecto en los preadolescentes, particularmente en lo que respecta a las diferencias de sexo, aún plantea incógnitas sin explorar. Este trabajo de fin de grado compara la respuesta al estrés agudo en niños de Sabadell, España (n=20, 10 niñas, de 7 a 8 años), utilizando el Trier Social Stress Test for Children (TSST-C). La percepción del estrés se mide con el Self-assessment Manikin (SAM), los comportamientos de estrés a través del OBSERVER XT y las expresiones faciales con el programa Py-Feat. Los resultados se correlacionan con el Cuestionario de Fortalezas y Dificultades (SDQ) y el Inventario de Fobia Social y Ansiedad para Niños-Informe de Padres (SPAI-CP). El TSST-C indujo efectivamente estrés en los niños. No se encontraron muchas diferencias de sexo, excepto que las niñas mostraron una recuperación subjetiva del estrés más rápida que los niños. Además, los problemas de conducta externalizantes se asociaron con menos expresiones faciales de ira y sorpresa, mientras que la fobia social y la ansiedad se asociaron con una mayor expresión neutral y menos expresiones de ira. Este estudio remarca la necesidad de investigar el impacto del estrés en este grupo de edad y sugiere posibles disparidades entre los sexos.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Titulació: Psicologia [2502443]
Pla d'estudis: Grau en Psicologia [1485]
Document: Treball final de grau
Matèria: Acute stress ; TSST-C ; Children ; Subjective stress ; Emotion expression ; Stress behavior ; Sex differences ; Estrès agut ; Infants ; Estrès subjectiu ; Expressió emocional ; Comportament d'estrès ; Diferències de sexe ; Estrés agudo ; Niños ; Estrés subjetivo ; Expresión emocional ; Comportamiento de estrés ; Diferencias de sexo



50 p, 929.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Treballs de Fi de Grau > Facultat de Psicologia. TFG

 Registre creat el 2025-11-27, darrera modificació el 2025-11-28



   Favorit i Compartir