| Resum: |
Aquest treball de final de màster té com a objectiu principal analitzar i potenciar el gust per la lectura a l'Escola Bellaterra, posant el focus en l'educació literària a l'etapa de Primària. Fonamentada en autors de referència com Colomer, Centelles o Lluch, la recerca parteix d'una necessitat real del centre d'articular i millorar les seves pràctiques de promoció lectora. La metodologia emprada es basa en una diagnosi exhaustiva a través de la triangulació de dades: l'anàlisi de documents de centre (PEC, PLC), entrevistes a l'equip directiu i coordinadores, enquestes al claustre i la recollida de la veu de l'alumnat mitjançant textos autobiogràfics. Els resultats de la diagnosi evidencien que, tot i existir una gran predisposició del claustre i recursos econòmics adequats, manquen espais per compartir experiències i eines per abordar aspectes com el metallenguatge, la poesia o el seguiment d'itineraris lectors. Com a resposta a aquestes necessitats, el treball presenta una proposta d'intervenció concreta, acompanyada de materials i un full de ruta per a la seva implementació. Aquestes propostes busquen sistematitzar les dinàmiques de centre, fomentar la formació docent i enfortir el vincle amb les famílies i la biblioteca escolar, amb la finalitat última d'aconseguir que el gaudi per la lectura perduri en l'alumnat més enllà de l'etapa escolar. |