Conjunt de fitxes temàtiques del territori: Patrimoni medieval i llegat templer
Valdivia, Paloma 
(Universitat Autònoma de Barcelona)
| Data: |
Palau-solità i Plegamans, 2025 |
| Descripció: |
11 pàg. |
| Resum: |
Aquest conjunt d'activitats convida a fer una immersió en el passat medieval a partir del llegat dels templers i la història del castell de Plegamans. A través de codis, mapes, narracions i elements arquitectònics, es proposa descobrir com s'organitzava la societat medieval i quins rastres encara perduren en el territori. L'exploració comença amb Els codis secrets (CT1), una activitat que introdueix el món dels templers a través de missatges encriptats que cal desxifrar. A partir d'aquí, s'amplia la mirada amb La comanda templera i els seus dominis (CT2), on s'analitza l'expansió templera a Catalunya, i La comanda templera i els seus dominis (CT3), que permet identificar i representar la comanda de Palau-solità i Plegamans sobre una graella, reforçant-ne la comprensió territorial. El segon bloc d'activitats se centra en el castell de Plegamans, com a espai físic i simbòlic de poder feudal. Es proposa conèixer Els senyors del castell (CP3) i, a partir d'aquesta informació, crear una narració pròpia a través de Una aventura al castell, que convida a imaginar històries inspirades en aquest escenari. Finalment, es treballen La rosa dels vents (CP2) i Façanes del castell (CP1) com a elements arquitectònics i orientadors, fomentant l'observació detallada i la relació entre espai, forma i funció. Aquest material combina context històric, dimensió territorial i expressió creativa, i està pensat per despertar la curiositat pel patrimoni medieval de l'entorn més proper. |
| Nota: |
Altres ajuts: Projecte finançat: Campus Innovació social i educativa: Palau-solità i Plegamans, ciutat jugable. Innovació social i educativa per a un patrimoni viu: ID Codi de referencia: 2024IMPAC00020 |
| Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original.  |
| Llengua: |
Català |
| Col·lecció: |
Playful Learning UAB |
| Document: |
Objecte d'aprenentatge ; Versió publicada |
| Matèria: |
Patrimoni local ;
Palau-solità i Plegamans ;
Educació comunitària ;
Aprenentatge situat ;
Activitats lúdiques ;
Recorreguts educatius ;
Materials creatius ;
Participació ciutadana ;
Identitat i pertinença ;
Recursos educatius oberts ;
Contingut multimèdia ;
Codis QR ;
Campus d'Innovació Social i Educativa. Palau-solità i Plegamans |
El registre apareix a les col·leccions:
Materials didàctics >
Recursos docents
Registre creat el 2025-12-17, darrera modificació el 2025-12-18