El poder del guión como motor narrativo en los videojuegos y su expansión a otros medios. Estudio del caso The last of us
Barberan Barros, Paula
Sanandrés, Carlos 
dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
| Additional title: |
El poder del guió com a motor narratiu en els videojocs i la seva expansió a altres mitjans. Estudi del cas The last of us |
| Additional title: |
The power of the script as a narrative engine in video games and its expansion to other media. Case study The last of us |
| Date: |
2025 |
| Description: |
161 |
| Abstract: |
Aquest treball estudia la importància del guió i la narrativa a la indústria dels videojocs, analitzant la seva evolució des dels inicis més primitius fins a les produccions actuals que comparteixen múltiples similituds amb l'àmbit cinematogràfic. Es mostra com els videojocs han evolucionat fins al punt d'esdevenir experiències immersives en què els jugador assumeix un rol actiu amb una forta càrrega emocional. A més, es reflexiona sobre el procés d'adaptació d'aquestes narratives a formats no interactius com el cinema o la televisió, destacant el cas de The Last of Us com a estudi central. |
| Abstract: |
Ese trabajo estudia la importancia del guion y la narrativa en la industria de los videojuegos, analizando su evolución desde los inicios más primitivos hasta las producciones actuales que comparten múltiples similitudes con el ámbito cinematográfico. Se muestra como los videojuegos han evolucionado hasta el punto de convertirse en experiencias inmersives en las que el jugador asume un rol activo con una fuerte carga emocional. Además, se reflexiona sobre el proceso de adaptación de estas narrativas interactivas a formatos no interactivos como el cine o la televisión, destacando el caso de The Last of us como estudio central. |
| Abstract: |
This paper studies the importance of script and narrative in the video game industry, analysing its evolution from the most primitive beginnings to corrent productions that share many similarities with the film industry. It shows how video games have evolved to the point of becoming immersive experiences in which the player assumes an active role with a strong emotional charge. It also reflects on the process of adapting these interactive narratives to non-interactive formats such as cinema or television, highlighting the case of The Last of Us as a central study. |
| Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria.  |
| Language: |
Castellà |
| Studies: |
Comunicació Interactiva [2503873] |
| Study plan: |
Grau en Comunicació Interactiva [1423] |
| Document: |
Treball final de grau |
| Subject: |
Videojocs ;
Videojocs -- Història ;
Guions audiovisuals ;
Narrativa transmèdia |
The record appears in these collections:
Research literature >
Bachelor's degree final project >
Faculty of Communication Studies. TFG
Record created 2025-12-16, last modified 2025-12-18