Herramientas para no caer en el engaño : detectando deepfakes en la era de la desinformación
Rengel Torres, Gerard
Pulido, Cristina dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació

Título variante: Eines per no caure en l'engany : detectant deepfakes a l'era de la desinformació
Título variante: Tools to avoid falling into deception : detecting deepfakes in the age of misinformation
Fecha: 2025
Descripción: 188
Resumen: El periodisme enfronta una crisi de credibilitat marcada per la desinformació i les manipulacions digitals. Especialment els deepfakes, cada cop més realistes i a l'abast de qualsevol, s'han convertit en una amenaça directa per la professió. Aquesta tecnologia permet manipular contingut audiovisual amb fins maliciosos. Davant d'aquest repte, sorgeix la necessitat de dotar els periodistes d'eines eficaces que permetin identificar aquestes manipulacions i protegir el dret de la ciutadania a una informació veraç.
Resumen: El periodismo enfrenta una crisis de credibilidad marcada por la desinformación y las manipulaciones digitales. Especialmente los deepfakes, cada vez más realistas y al alcance de cualquiera, se han convertido en una amenaza directa para la profesión. Esta tecnología permite manipular contenido audiovisual con fines maliciosos. Ante este reto, surge la necesidad de dotar a los periodistas de herramientas eficaces que permitan identificar estas manipulaciones y proteger el derecho de la ciudadanía a una información veraz.
Resumen: Journalism is facing credibility crisis marked by misinformation and digital manipulation. Specially deepfakes, increasingly realistic and accessible to everyone, have become a direct threat to the profession. This technology allows audiovisual content to be manipulated for malicious purposes. Faced with this challenge, there is a need to provide journalists with effective tools to identify these manipulations and protect citizens right to truthful information.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra, i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Castellà
Titulación: Periodisme [2501933]
Plan de estudios: Grau en Periodisme [1432]
Documento: Treball final de grau
Materia: Deepfake ; Periodisme ; Desinformació ; Manipulació ; Eines



188 p, 68.3 MB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Trabajos de Fin de Grado > Facultad de Ciencias de la Comunicación. TFG

 Registro creado el 2026-02-04, última modificación el 2026-02-05



   Favorit i Compartir