La reconstrucción de la lección : un estímulo para el aprendizaje de las ciencias en Educación Básica
Casas Peláez, J. (Universidad de Zaragoza)
Escudero Escorza, Tomás (Universidad de Zaragoza)
Puey Bernues, M. L. (Universidad de Zaragoza)

Fecha: 1985
Resumen: The research reported below is an attempt to measure the value of "lesson reconstruction" as a didactic stimulus. More than one hundred students, belonging to three classes of the seventh year of Basic Education, participated in this study. The subject matter was Natural Sciences and, more specifically, Physics. The treatments of the two experimental groups were two different types of "lesson reconstruction", one of them based on the questioning by the teacher, and the other based on questionnaires applied to small groups of students. The third group of students was the control group. The results, reported for individuals and groups, show that these treatments can be effective after an accommodation period, more significantly in the treatment based on questionnaires.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Castellà.
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Publicado en: Enseñanza de las Ciencias, V. 3 n. 1 (1985) p. 28-34, ISSN 0212-4521

Adreça alternativa: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/50803


8 p, 278.6 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2009-06-23, última modificación el 2019-05-13



   Favorit i Compartir