Resultados de aplicabilidad pedagógica de una investigación cognitiva en el aprendizaje del análisis matemático
Álvarez Calvo, J. A. (Universidad de Belgrano (Argentina). Facultad de Tecnología)
Panizza, Mabel (Universidad de Belgrano (Argentina). Facultad de Tecnología)
Fecha: |
1989 |
Resumen: |
We rewiew some results of an investigation on the cognitive process involved in situations of mathematical lear ning. The issues have been selected because of their importance on the development of a didactical teaching of mathematics, centered in the characteristics of the subject learning that particular domain. Following this crite rium we present the most important features and applications that can be proposed by a cognitive study of: the influence of previous naive concepts on the representation of a cognitive domain; aspects related to problem re presentation; and error as a diagnostic instrument. |
Derechos: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. ![Creative Commons](/img/licenses/by-nc-nd.ico) |
Lengua: |
Castellà |
Documento: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Publicado en: |
Enseñanza de las ciencias, V. 7 n. 2 (1989) p. 141-146, ISSN 2174-6486 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51248
Adreça original: https://ensciencias.uab.cat/article/view/v7-n2-alvarez-panizza
DOI: 10.5565/rev/ensciencias.5017
El registro aparece en las colecciones:
Artículos >
Artículos publicados >
Enseñanza de las cienciasArtículos >
Artículos de investigación
Registro creado el 2009-06-30, última modificación el 2024-05-26