24
Abbink, Klaus
Brandts, Jordi
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Date: 2006
Description: 26 p.
Abstract: We study the relation between the number of firms and market power in experimental oligopolies. Price competition under decreasing returns involves a wide interval of pure strategy equilibrium prices. We present results of an experiment in which two, three and four identical firms repeatedly interact in this environment. Less collusion with more firms leads to lower average prices. With more than two firms, the predominant market price is 24. A simple imitation model captures this phenomenon. For the long run, the model predicts that prices converge to the Walrasian outcome, but for the intermediate term the modal price is 24.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Language: Anglès
Series: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Series: Working papers ; 523.02
Document: Working paper
Subject: Preus ; Control ; Oligopolis



27 p, 476.0 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Working papers > Fundamentals Unit of the Economic Analysis. Working papers

 Record created 2009-07-15, last modified 2023-07-29



   Favorit i Compartir