Evoluçâo da avaliaçâo curricular paradigmas e práticas
Krasilchik, M.

Fecha: 1990
Resumen: The paper describes the evolution of curriculum evaluation during the last three decades in order to identify external and intemal pressures that affected research. The classical psychometnc cuniculum research evaluation is contrasted with naturalistic studies and the recent intemational projects evaluation. Changes in procedures and paradigms are strongly inflcienced by academic and professional institutions and funding agencies. Being aware of different sources of pressures researchers have more freedom to make options and take decisions about their work.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Portuguès
Documento: article ; recerca ; publishedVersion
Publicado en: Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 268-273, ISSN 2174-6486

Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51336


6 p, 354.7 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Enseñanza de las ciencias
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2009-10-26, última modificación el 2020-09-05



   Favorit i Compartir