Formación inicial del profesorado de ciencias en Francia, Inglaterra y Gales y España : análisis de la organización de los estudios y nuevas tendencias
Dumas Carré, Andrée (Université de Paris 7)
Furió, Carles (Universitat de València. Departament de Didáctica de les Ciències Experimentals i Socials)
Garrett, R. (University of Bristol)
Date: |
1990 |
Abstract: |
This paper contains a comparative analysis of university courses on initial secondary teacher training in theses countries. The aim is to sort out the common components in these training systems. We also point out some contemporary trends in this field, trying to increase the degree of professionalisation of these courses. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades.  |
Language: |
Castellà |
Document: |
article ; recerca ; publishedVersion |
Published in: |
Enseñanza de las ciencias, V. 8 n. 3 (1990) p. 274-281, ISSN 2174-6486 |
Adreça original: https://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51337
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
Enseñanza de las cienciasArticles >
Research articles
Record created 2009-10-26, last modified 2020-09-05