Los alumnos prefieren diferentes estrategias didácticas de la enseñanza de las ciencias en función de sus características motivacionales
Martín Díaz, M. J.
Kempa, R. F.

Date: 1991
Abstract: We carried out empirical research into the relationship between students' motivational pattems and their preferences for different teaching procedures in science education. According to the results obtained, students tend to prefer those teaching procedures and strategies that allow their motivational needs to be met and reject those conflicting with them.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Published in: Enseñanza de las Ciencias, V. 9 n. 1 (1991) p. 59-68, ISSN 0212-4521

Adreça original: http://www.raco.cat/index.php/Ensenanza/article/view/51356


10 p, 495.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Published articles > Enseñanza de las ciencias
Articles > Research articles

 Record created 2009-10-27, last modified 2017-10-22



   Favorit i Compartir