The Design and efficiency of loyalty rewards
Caminal, Ramon
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Date: 2010
Description: 30 p.
Abstract: The goal of this paper is to reexamine the optimal design and efficiency of loyalty rewards in markets for final consumption goods. While the literature has emphasized the role of loyalty rewards as endogenous switching costs (which distort the efficient allocation of consumers), in this paper I analyze the ability of alternative designs to foster consumer participation and increase total surplus. First, the efficiency of loyalty rewards depend on their specific design. A commitment to the price of repeat purchases can involve substantial efficiency gains by reducing price-cost margins. However, discount policies imply higher future regular prices and are likely to reduce total surplus. Second, firms may prefer to set up inefficient rewards (discounts), especially in those circumstances where a commitment to the price of repeat purchases triggers Coasian dynamics.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Anglès
Series: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Series: Working papers ; 789.09
Document: Working paper
Subject: Fidelització



30 p, 200.6 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Working papers > Fundamentals Unit of the Economic Analysis. Working papers

 Record created 2010-09-07, last modified 2024-05-26



   Favorit i Compartir