¿De dónde son los hijos de los inmigrantes? La construcción de la identidad y la escuela
Barquín, Amelia (Mondragon Unibertsitatea. Huhezi Fakultatea)
Additional title: |
D'on són els fills dels immigrants? La construcció de la identitat i l'escola |
Date: |
2009 |
Abstract: |
La construcción de la identidad es un proceso complejo para los hijos de los inmigrantes, que a menudo no acaban de considerarse ni de ser enteramente considerados ciudadanos de la sociedad en la que viven. En este artículo, nos proponemos llevar a cabo una reflexión en torno a la identidad de estos niños y jóvenes y a la función de la escuela y el profesorado en su formación. Defendemos la construcción de una identidad plural, enraizada al mismo tiempo en la sociedad local: esta es para nosotros la opción más enriquecedora, tanto para estos ciudadanos como para la propia sociedad. En ese proceso, es imprescindible que se realice una intervención consciente y adecuada por parte de los docentes. |
Abstract: |
La construcció de la identitat és un procés complex per als fills dels immigrants, que sovint no acaben de considerar-se ni de ser enterament considerats ciutadans de la societat en la qual viuen. En aquest article, ens proposem portar-hi a terme una reflexió entorn de la identitat d'aquests nens i joves i a la funció de l'escola i el professorat en la seva formació. Defensem la construcció d'una identitat plural, arrelada al mateix temps en la societat local. Aquesta és, per a nosaltres, l'opció més enriquidora, tant per a aquests ciutadans com per a la pròpia societat. En aquest procés, és imprescindible que hi hagi una intervenció conscient i adequada per part dels docents. |
Rights: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. |
Language: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: |
Alumnado inmigrante ;
Identidad ;
Cultura ;
Integración ;
Alumnat immigrant ;
Identitat ;
Integració ;
Educació intercultural ;
Educación intercultural ;
Immigrant students ;
Identity ;
Culture ;
Integration ;
Immigrant Alumnat ;
Intercultural education |
Published in: |
Educar, Núm. 44 (2009) , p. 81-96, ISSN 2014-8801 |
Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/200834
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v44-barquin
DOI: 10.5565/rev/educar.109
The record appears in these collections:
Articles >
Published articles >
EducarArticles >
Research articles
Record created 2010-09-27, last modified 2022-02-13