Web of Science: 0 citas, Google Scholar: citas
Activar les capacitats de la família
Ausloos, Guy

Título variante: Activar las capacidades de la familia
Título variante: Activating family capacities
Fecha: 2010
Resumen: En aquest article es presenta l'anàlisi d'un model d'atenció a les famílies des d'una perspectiva sistèmica. L'enfocament prioritza un canvi de perspectiva que parteix del respecte i la consideració de les capacitats i competències de les persones i de la família com a conjunt que li permet gestionar les situacions i trobar autosolucions. Es parteix de les oportunitats que ofereixen les crisis com a moment de canvi i de millora. Es desestima el sentiment de culpa i es transforma en responsabilitat i autogestió. Mostra les dimensions teòrica, ètica i pragmàtica fonamentals en l'enfocament que proposa. Ofereix uns indicadors importants per a les persones que, en un context o en un altre, tenen relació amb les famílies per tal que sigui possible la recuperació de confiança en el marc d'unes relacions fonamentades en la valoració de les capacitats de canvi que té cada família en el moment en què no és jutjada, sinó que se li ofereixen unes línies d'anàlisi i de reconstrucció de la seva realitat.
Resumen: En este artículo se presenta un análisis de un modelo de atención a las familias desde una perspectiva sistémica. El enfoque prioriza un cambio de perspectiva que parte del respeto y la consideración de las capacidades y competencias de las personas y de la familia como conjunto que le permite gestionar las situaciones y hallar autosoluciones. Se parte de las oportunidades que ofrecen las crisis como momento de cambio y de mejora. Se desestima el sentimiento de culpa y se transforma en responsabilidad y autogestión. Muestra las dimensiones teórica, ética y pragmática fundamentales en el enfoque que propone. Ofrece unos indicadores importantes para las personas que, en un contexto u otro, tienen relación con las familias a fin de que sea posible la recuperación de confianza en el marco de unas relaciones fundamentadas en la valoración de las capacidades de cambio que tiene cada familia en el momento en que no es enjuiciada, sino que se le ofrecen unas líneas de análisis y de reconstrucción de su realidad.
Resumen: The analysis is presented of a model for family care from a systematic perspective. The focus makes a priority of a change of focus based on respect and consideration for the capacities and competences of people and the family as a whole to enable the management of situations and to find self-solutions. It is based on the opportunities offered by times of crisis as moments for change and improvement. It displaces the feeling of guilt and transforms it using responsibility and self-management. It reveals the fundamental theoretical, ethical and pragmatic dimensions of the focus being proposed. It offers important indicators for people that, in one context or other, have a relationship with families in order to enable the recovery of confidence within the framework of certain fundamental relationships in the evaluation of the capacities for change that each family has at a time when they are not judged but rather are offered guidelines for the analysis and restructure of their current situations.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Lengua: Català
Documento: Article ; recerca ; Versió publicada
Materia: Competències familiars ; Models d'acompanyament ; Dimensió ètica ; Dimensió ; Pragmàtica ; Autosolució ; Reconeixement ; Respecte ; Competencias familiares ; Modelos de acompañamiento ; Dimensión ética ; Family competences ; Accompaniment models ; Ethical dimension ; Pragmatic dimension ; Self-solution ; Recognition ; Respect ; Dimensión pragmática ; Autosolución ; Reconocimiento ; Respeto
Publicado en: Educar, Núm. 45 (2010) , p. 9-20, ISSN 2014-8801

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Educar/article/view/214605
Adreça original: https://educar.uab.cat/article/view/v45-ausloos
DOI: 10.5565/rev/educar.91


12 p, 82.9 KB

El registro aparece en las colecciones:
Artículos > Artículos publicados > Educar
Artículos > Artículos de investigación

 Registro creado el 2010-12-09, última modificación el 2022-02-13



   Favorit i Compartir