El Papel de la historia de la ciencia en el diseño de un modelo didáctico para la enseñanza de la noción de "cambio químico"
Zúñiga Carmona, José Omar (Universidad del Cauca, Colombia)

Additional title: The role of the history of science in the design of a didactic model for teaching the notion of chemical change
Date: 2008
Abstract: The starting point of this communication is the consideration that a scientific concept cannot be explained only by its formal definition; the same one that appears in the texts or that the teacher offers in the classroom. Then, what other elements do they constitute a scientific concept? The study of the history of science and its application in science teaching, allows to enlighten several elements in the making of a scientific concept. Such elements, in turn, can structure a didactic model that can help to make teacher explanations of scientific concepts more meaningful. In this article these elements are described, taking as a reference the concept of chemical chemist.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Historia de la ciencia ; Enseñanza de las ciencias ; Modelo didáctico ; Història de la Ciència ; Ensenyament de les ciències ; Model didàctic ; History of the science ; Science teaching ; Didactic model
Published in: Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 1, Núm. 2 (2008) , p. 31-38, ISSN 2013-1666



8 p, 115.9 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2011-03-21, last modified 2020-08-30



   Favorit i Compartir