El Papel de la historia de la ciencia en el diseño de un modelo didáctico para la enseñanza de la noción de "cambio químico"
Zúñiga Carmona, José Omar (Universidad del Cauca, Colombia)

Títol variant: The role of the history of science in the design of a didactic model for teaching the notion of chemical change
Data: 2008
Resum: The starting point of this communication is the consideration that a scientific concept cannot be explained only by its formal definition; the same one that appears in the texts or that the teacher offers in the classroom. Then, what other elements do they constitute a scientific concept? The study of the history of science and its application in science teaching, allows to enlighten several elements in the making of a scientific concept. Such elements, in turn, can structure a didactic model that can help to make teacher explanations of scientific concepts more meaningful. In this article these elements are described, taking as a reference the concept of chemical chemist.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Historia de la ciencia ; Enseñanza de las ciencias ; Modelo didáctico ; History of the science ; Science teaching ; Didactic model
Publicat a: Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 1, Núm. 2 (2008) , p. 31-38, ISSN 2013-9640



8 p, 115.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2011-03-21, darrera modificació el 2023-04-30



   Favorit i Compartir