Títol variant: |
The role of the history of science in the design of a didactic model for teaching the notion of chemical change |
Data: |
2008 |
Resum: |
The starting point of this communication is the consideration that a scientific concept cannot be explained only by its formal definition; the same one that appears in the texts or that the teacher offers in the classroom. Then, what other elements do they constitute a scientific concept? The study of the history of science and its application in science teaching, allows to enlighten several elements in the making of a scientific concept. Such elements, in turn, can structure a didactic model that can help to make teacher explanations of scientific concepts more meaningful. In this article these elements are described, taking as a reference the concept of chemical chemist. |
Drets: |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Llengua: |
Castellà |
Document: |
Article ; recerca ; Versió publicada |
Matèria: |
Historia de la ciencia ;
Enseñanza de las ciencias ;
Modelo didáctico ;
History of the science ;
Science teaching ;
Didactic model |
Publicat a: |
Actes d'Història de la Ciència i de la Tècnica, Vol. 1, Núm. 2 (2008) , p. 31-38, ISSN 2013-9640 |