The Causal effect of education on aggregate income
Soto, Marcelo
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica
Institut d'Anàlisi Econòmica

Date: 2009
Description: 30 p.
Abstract: Empirical studies assume that the macro Mincer return on schooling is con- stant across countries. Using a large sample of countries this paper shows that countries with a better quality of education have on average relatively higher macro Mincer coeficients. As rich countries have on average better educational quality, differences in human capital between countries are larger than has been typically assumed in the development accounting literature. Consequently, factor accumulation explains a considerably larger share of income differences across countries than what is usually found.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat, la unitat i l'institut i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús Creative Commons
Language: Anglès
Series: Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers
Series: Working papers ; 779.09
Document: Working paper
Subject: Educació ; Models matemàtics ; Recursos humans ; Renda



30 p, 247.4 KB

The record appears in these collections:
Research literature > Working papers > Fundamentals Unit of the Economic Analysis. Working papers

 Record created 2011-04-04, last modified 2023-07-29



   Favorit i Compartir