Google Scholar: citations
¿Todo vale? Hacia una mirada ética en los medios de comunicación
Camps Cervera, Victoria (Universitat Autònoma de Barcelona)

Additional title: Anything goes? Towards an ethical look in the mass media
Date: 2008
Abstract: Ningún profesional de los medios de comunicación se atrevería a decir sin más que todo vale para obtener publicidad, ganar audiencia o competir con el adversario. Por eso apelamos a la ética. Pedir una mirada ética o, mejor, un compromiso ético por parte de los medios de comunicación.
Abstract: No professional of the mass media would dare to say without much ado that 'anything goes' to obtain publicity, to gain hearing or to compete with the adversary. That's why we appeal to the ethics. To ask for an ethical look or, better, an ethical commitment on the part of the mass media.
Rights: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials i que es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original. Cal que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Language: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Subject: Medios de comunicación ; Ética audiovisual ; Communication media ; Audiovisual ethics ; Mitjans de comunicació ; Audiovisual ètica
Published in: Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 393-395, ISSN 1988-3293

DOI: 10.3916/c31-2008-03-024


3 p, 34.7 KB

The record appears in these collections:
Articles > Research articles
Articles > Published articles

 Record created 2011-12-15, last modified 2021-04-08



   Favorit i Compartir