Últims estudis mostren una major incidència del carcinoma basocel·lular a la població espanyola
Bielsa, Isabel (Institut Germans Trias i Pujol. Hospital Universitari Germans Trias i Pujol)

Título variante: Últimos estudios muestran una mayor incidencia del carcinoma basocelular en la población española
Fecha: 2010
Resumen: Els canvis en l'estil de vida que als últims anys ha experimentat la societat han incrementat l'exposició als raigs solars i això genera un augment en les afeccions de la pell entre la població caucàsica, com la neoplàsia (proliferació anormal de les cèl·lules d'un teixit). El carcinoma basocelular és una de les més comunes i, encara que no té un alt índex de mortalitat, s'està convertint en un seriós problema al que no se li està prestant la suficient atenció epidemiològica. Estudis realitzats a les últimes dècades a Espanya mostraven una incidència similar a alguns països nòrdics (al voltant de 50 casos per 100 mil habitants i any), la qual cosa no semblava estar en concordança amb la seva situació geogràfica. Aquest estudi, realitzat al Barcelonès Nord, mostra una incidència fins a cinc vegades superior a l'avaluada en els estudis anteriors.
Resumen: Los cambios en el estilo de vida que en los últimos años ha experimentado la sociedad han incrementado la exposición a los rayos solares y ello genera un aumento en las afecciones de la piel entre la población caucásica, como la neoplasia (proliferación anormal de las células de un tejido). El carcinoma basocelular es una de las más comunes y, aunque no tiene un alto índice de mortalidad, se está convirtiendo en un serio problema al que no se le está prestando la suficiente atención epidemiológica. Estudios realizados en las últimas décadas en España, mostraban una incidencia similar a algunos países nórdicos (alrededor de 50 casos por 100 mil habitantes y año), lo cual no parecía estar en concordancia con su situación geográfica. El presente estudio, realizado en el Barcelonès Nord, muestra una incidencia hasta cinco veces superior a la evaluada en los estudios anteriores.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre i quan aquestes es distribueixin sota la mateixa llicència que regula l'obra original i es reconegui l'autoria. Creative Commons
Lengua: Català i Castellà
Documento: Article ; divulgació ; Versió publicada
Publicado en: UAB divulga, Abril 2010, p. 1-2, ISSN 2014-6388



Català
2 p, 152.8 KB

Español
3 p, 118.2 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Ciencias de la salud y biociencias > Institut d'Investigació en Ciencies de la Salut Germans Trias i Pujol (IGTP)
Artículos > Artículos publicados > UAB Divulga
Artículos > Artículos de divulgación

 Registro creado el 2012-02-17, última modificación el 2025-08-08



   Favorit i Compartir