Google Scholar: cites
Experiencias memorables en la era de la música instantánea
Fouce, Héctor (Universidad Complutense de Madrid)

Títol variant: Memorable experiences in the Era of instant music
Títol variant: Experiències memorables en l'era de la música instantània
Data: 2012
Resum: La digitalización de la música ha hecho que los soportes dejen de tener valor y ha entronizado la canción como unidad de escucha (breve, inmediata, aislada), hasta el punto de que muchos consideran que la ingente cantidad de música disponible devalúa la calidad de la escucha. Pero, al tiempo, ha revalorizado la experiencia presencial del directo, la lógica del estar juntos en un lugar y un momento concreto, rasgos que comparte con el arte aurático descrito por Walter Benjamin. Este artículo describe algunas de las continuidades entre las nuevas formas de producción y consumo en la música digital y en el mundo presencial, explorando sus conexiones con otros fenómenos que marcan nuestra época contemporánea.
Resum: The digitization of music has decrease the value of the medium of music while the song has been enthroned as the unit of hearing (brief, immediate, isolated), to the point that many consider the vast amount of music available devalues the quality of the listening experience. But at the time, the dead of the medium has impulsed the live experience, the logic of being together in one place at a particular time, as the auratic art described by Walter Benjamin. This article describes some of the continuities between new forms of production and consumption in the digital music and the real world, exploring the connections with other phenomena that are marking our contemporary age.
Resum: La digitalització de la música ha fet que els suports deixin de tenir valor i ha entronitzat la cançó com a unitat d'escolta (breu, immediata, aïllada), fins al punt que molts consideren que la ingent quantitat de música disponible devalua la qualitat de l'escolta. Però, al temps, ha revaloritzat l'experiència presencial del directe, la lògica de l'estar junts en un lloc i un moment concret, trets que comparteix amb l'art auràtic descrit per Walter Benjamin. Aquest article descriu algunes de les continuïtats entre les noves formes de producció i consum en la música digital i al món presencial, explorant les seves connexions amb altres fenòmens que marquen la nostra època contemporània.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català
Document: Article ; recerca ; Versió publicada
Matèria: Música digital ; Música en directo ; Crisis de la industria discográfica ; Experiencia aurática ; Discos ; Digital music ; Live music ; Record industry crisis ; Auratic experience ; Records ; Música en directe ; Crisi de la indústria discogràfica ; Experiència auràtica
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. monogràfic (febrer 2012) , p. 97-109, ISSN 2340-5236

Adreça alternativa: https://raco.cat/index.php/Analisi/article/view/252607
Adreça original: https://analisi.cat/article/view/m2012-fouce
DOI: 10.7238/a.v0iM.1504


13 p, 535.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2012-04-27, darrera modificació el 2022-02-13



   Favorit i Compartir