CLIL education policies in Catalonia: looking for collective empowerment through school autonomy
Lorenzo Galés, Maria Nieves (Generalitat de Catalunya. Departament d'Ensenyament)
Taula Rodona Internacional TRI-CLIL (2a : 2012 : Bellaterra, Catalunya)

Título variante: Polítiques educatives a Catalunya: la cerca de l'empoderament col·lectiu a través de l'autonomia de centre
Fecha: 2012
Resumen: In this article we analyse education policies for language learning in Catalonia, within the European organisational framework. We present educational plans for Catalan schools, developed for empowering foreign language learning to increase academic success, focusing on how social and democratic participation can be built through plurilingualism and integrated language learning approaches (CLIL), as well as through international mobility and eLearning.
Derechos: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Lengua: Anglès
Documento: Comunicació de congrés
Materia: CLIL ; Plurilingualism ; Inclusion
Publicado en: TRICLIL proceedings: Better CLIL: more opportunities in primary, secondary and higher education, 2012, p. 324-330



7 p, 31.3 KB

El registro aparece en las colecciones:
Documentos de investigación > Documentos de los grupos de investigación de la UAB > Centros y grupos de investigación (producción científica) > Artes y humanidades > CLIL-SI. Semiimmersió en llengua estrangera a l'aula inclusiva
Artículos > Artículos publicados > CLIL. Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education
Contribuciones a jornadas y congresos > Ponencias y comunicaciones > Ponencias y comunicaciones de la UAB

 Registro creado el 2012-07-16, última modificación el 2023-10-02



   Favorit i Compartir