Articles

Articles 15 registres trobats  anterior11 - 15  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.03 segons. 
11.
6 p, 362.3 KB Algunas reflexiones en torno a la didáctica de las matemáticas y su enseñanza / Mumbrú, Pere (Universitat de Barcelona. Departament de Matemàtica Aplicada i Anàlisi)
This paper raises some basic questions concerning the weak characterization of Mathematical Education as a field of knowledge and the corresponding effects on the Initial Training of Teachers of Mathematics.
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4510
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 308-313  
12.
7 p, 339.4 KB Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4509
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307  
13.
6 p, 249.5 KB El modelo didáctico de la formación de un cuadro químico del mundo en los estudiantes : una vía para el cambio conceptual / Ferro, V. R. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba)) ; González Jonte, R. H. (Instituto Superior Pedagógico (Cuba))
In this paper we develop a general definition of the study of Chemistry that responds to the need to form in the students a chemical picture of the world in accordance with the didactic model developed by the authors to systematize the contents in Chemistry teaching. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4264
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 2 (1995) p. 171-177  
14.
18 p, 829.4 KB Modelo de enseñanza-aprendizaje centrado en la resolución de problemas : fundamentación, presentación e implicaciones educativas / Lopes, Joaquim Bernardino (Universidade de Trás-os-Montes e Alto Douro. Seccáo de Física) ; Costa, Nilza (Universidade de Aveiro. Seccáo Autónoma de Didáctica e Tecnologia Educativa)
The present article seeks to present a Science Teaching and Learning Model Based on Problem Solving. The presentation is based on a review or related Literature. An empirical study carried out in Portugal with secondary school teachers of Physics and Chemistry also contributed do devising the model. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4239
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 1 (1996) p. 45-61  
15.
30 p, 223.0 KB Los profesores como trabajadores del conocimiento : certidumbres y desafíos para una formación a lo largo de la vida / Marcelo García, Carlos (Universidad de Sevilla)
Nuestras sociedades están envueltas en un complicado proceso de transformación. Una transformación no planificada que está afectando a la forma como nos organizamos, cómo trabajamos, cómo nos relacionamos, y cómo aprendemos. [...]
Les nostres societats estan envoltades d'un complicat procés de transformació. Una transformació no planificada que està afectant a la forma com ens organitzem, com treballem, com ens relacionem, i com aprenem. [...]
Our societies are wrapped in a complicated transformation process. A not planned transformation that it is affecting to the way we are organized, how we work, how we are related, and how we learn. These changes have a visible reflection in the school like institution in charge of educating the new citizens. [...]

2002 - 10.5565/rev/educar.312
Educar, N. 30 (2002) , p. 27-56  

Articles : 15 registres trobats   anterior11 - 15  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.