Articles

Articles 35 registres trobats  inicianterior26 - 35  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
26.
28 p, 145.3 KB ARS en Políticas para la Innovación Tecnológica : un enfoque teleológico / Almanza, Silvia I. (Universidad Nacional Autónoma de México. Centro de Ciencias Aplicadas y Desarrollo Tecnológico) ; Luz González, Rosa (Universidad Autónoma Metropolitana (Mèxic)) ; Hernández, Hilda C. (Centro de Tecnología Avanzada CIATEQ (Querétaro, Mèxic))
Se presenta un novedoso enfoque de aplicación para el Análisis de Redes Sociales (ARS) dentro del campo de Estudios sobre Innovación, desde una perspectiva de Sistemas Complejos, para intervenir en el diseño e implementación de políticas de aprendizaje para la innovación, en países poco innovadores. [...]
This paper presents a novel approach of application for Social Nertwork Analysis (SNA) into the field of Innovation Studies from a Complex Systems view, with the aim to intervene in the design and implementation of learning for innovation policy, in less innovative countries. [...]

2009 - 10.5565/rev/redes.375
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 17, Núm. (2009) , p. 48-75
2 documents
27.
3 p, 28.6 KB L'experimentació a l'aula del projecte "Biologia en context" : la mirada del professorat / Lope Pastor, Silvia (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa (CESIRE))
Des del curs 2005-2006 s'està implementat en un conjunt de centres de Catalunya el projecte de batxillerat "Biologia en context", que prové de l'adaptació del projecte anglès SNAB (Salters Nuffield Advanced Biology). [...]
2009 - 10.5565/rev/ciencies.189
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 14 (2009) p. 18-20  
28.
13 p, 128.4 KB Evaluación Multicriterio Social : ¿una metodología participativa de ayuda a la toma de decisiones o un aprendizaje social sujeto a una reinterpretación institucional-evolucionista? / Fürst Weigand, Edgar
En los últimos años la evaluación multicriterio social ha venido emergiendo como una metodología alternativa a las convencionales imperantes en la valoración económica del ambiente, para enfrentar, de forma participativa, la inconmensurabilidad social y técnica en la gestión conflictiva de recursos. [...]
In recent years, the multicriteria evaluation has emerged as an alternative methodology to the conventional approaches of economic valuation of environment, in order to address, in a participative way, the technical and social immensurability in conflictive resource management. [...]

2008
Revibec : revista de la Red Iberoamericana de Economia Ecológica, V. 8 (2008) p. 1-13  
29.
10 p, 383.6 KB Características de los ejercicios de prácticas de laboratorio incluidos en los libros de textos de Ciencias utilizados en Cataluña / Tamir, P. (Hebrew University (Jerusalem, Israel)) ; García Rovira, M. Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
The laboratory exercices in science textbooks used in grades 9 to 12 in Catalonian schools were content analyzed by three instruments: The Inquiry Leve1 Index (ILI), the Laboratory Assessment Inventory (LAI) and the Laboratory Dimenssions Inventory (LDI). [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4644
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 1 (1992) p. 3-12  
30.
12 p, 648.7 KB Los exámenes de Física en la enseñanza por transmisión y en la enseñanza por investigación / Alonso Sánchez, M. ; Gil, D. ; Martínez Torregrosa, J.
In this paper we show the results of a comparative ancilysis between ordinary tests of Physics and Chemistry and the ones used from a constructivist view. The study is focused in two aspects: firstly, it aims to show that the constructivist conception of leaming imposes considerable modifications in the tests content; secondly it highlights the deficiencies found in the tests designed after constructivist teaching. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4660
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 2 (1992) p. 127-138  
31.
14 p, 671.7 KB Una propuesta integral de evaluación en Ciencias / Rodríguez Barreiro, L. M. (Instituto de Bachillerato Nájera (La Rioja)) ; Gutiérrez Múzquiz, F. A. (Instituto de Bachillerato Mixto núm. 15 (Zaragoza)) ; Molledo Cea, J. (Instituto de Bachillerato Mixto de Tauste (Zaragoza))
In the following study, we are going to deal with evaluation problems, one of the aspects in the curriculum that has undergone less changes in the last years. In order to do so, we will analyse critically the way it is done nowadays. [...]
1992 - 10.5565/rev/ensciencias.4624
Enseñanza de las ciencias, V. 10 n. 3 (1992) p. 254-267  
32.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
33.
6 p, 225.0 KB Motivación hacia la química / Morán, J. A. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia) ; Bullaude, M. R. G. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Agronomía y Zootecnia) ; Zamora, M. M. K. de (Universidad Nacional de Tucumán. Facultad de Bioquímica, Química y Farmacia)
The attitude towards a discipline is decisively important for learning, especially for difficult subjects, such as Chemistry. In this paper we have intented to evaluate, into two groups of universitary students, the attitude towards Chemistry, the determinant factors, and the relationship between the attitude and the rank of knowledge of basic chemistry. [...]
1995 - 10.5565/rev/ensciencias.4284
Enseñanza de las ciencias, V. 13 n. 1 (1995) p. 66-71  
34.
9 p, 207.9 KB El diseño de contenidos multimedia para entornos virtuales de aprendizaje / Dorado Perea, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Los contenidos son el verdadero vehículo de aprendizaje en cualquier secuencia didáctica. Combinados con las actividades se convierten en el tandem necesario para el desarrollo de cualquier propuesta formativa. [...]
2006
Didáctica, innovación y multimedia, N. 4 (2006)  
35.
3 p, 52.6 KB La taula d'avaluació. Una alternativa a la llibreta de notes / Garcia, Eva ; Gaitan, Isabel
Un full de càlcul serveix com a taula d'avaluació on s'hi preveuen les activitats a avaluar i el seu pes en a nota, així com les d'ampliació i reforç i el procés de recuperació.
2006 - 10.5565/rev/ciencies.292
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, N. 5 (2006) p. 28-30  

Articles : 35 registres trobats   inicianterior26 - 35  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.