Articles

Articles 27 records found  beginprevious18 - 27  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
18.
5 p, 262.6 KB Nuevo enfoque en enseñanza de la química : proyectos de gestión y microemprendimientos / Machado, Celia Edilma (Instituto Superior Nuestra Señora de la Medalla Milagrosa) ; Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
19.
16 p, 330.9 KB Enseñanza de ecuaciones lineales en contexto / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Cittadini, Paula E. (Escuela Argentina de Negocios (Buenos Aires, Argentina))
Recientes estudios comparativos internacionales de evaluación del desempeño matemático en estudiantes secundarios han puesto de relieve dificultades y falta de destrezas para reconocer, formular y abordar problemas matemáticos en contextos reales. [...]
Dificulties and lack of skills to recognize, describe and solve math problems in real contexts have been recently detected on secondary students by international educational researchs. In this article we present an innovative instructional proposal to teach lineal equations in context, involving the economic Laws of Supply and Demand, and Point of Equilibrium between prices and quantities. [...]

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3748
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 3 (2008) p. 359-374  
20.
7 p, 339.4 KB Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. [...]
1993 - 10.5565/rev/ensciencias.4509
Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307  
21.
12 p, 644.2 KB Redes conceptuales : su aplicación como instrumento didáctico en temas de física / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina))
Concept Nets are the result of the need to acquire an instrument with which to improve the students' cognitive style of learning (Galagovsky 1993a). For the last four years we have been researching about the benefits of its use in different subjects and levels. [...]
1994 - 10.5565/rev/ensciencias.4420
Enseñanza de las ciencias, V. 12 n. 3 (1994) p. 338-349  
22.
16 p, 2.4 MB Del aprendizaje significativo al aprendizaje sustentable. Parte 2 : derivaciones comunicacionales y didácticas / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
El aula es un espacio de comunicación entre la mente del docente (experto) y las mentes de los alumnos (novatos). En este contexto, el modelo de aprendizaje cognitivo consciente (MACCS) permite la reinterpretación y resignificación tanto de procedimientos de enseñanza como de procesos de aprendizaje. [...]
Communication between the teacher's (expert) and the students' (novices) minds takes place in the classroom. In this context, we propose a Sustainable Cognitive Model of Conscious Learning (SCMCL) that permits reinterpretations and redefinitions both of teaching procedures and of learning processes. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3869
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 3 (2004) , p. 349-364  
23.
12 p, 587.5 KB Del aprendizaje significativo al aprendizaje sustentable : parte 1, el modelo teórico / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Los enfoques constructivista y ciencia-tecnología-sociedad hacen referencia permanente a la importancia de la significación de los aprendizajes. Los términos aprendizaje significativo y su extremo opuesto, el aprendizaje memorístico, han ganado un reconocido espacio en la literatura educativa. [...]
Constructivism and Science-Technology-Society approaches are particularly related to the significance of learning. Meaningful learning and its antagonist, rote learning are words highly used in educational literature. [...]

2004 - 10.5565/rev/ensciencias.3885
Enseñanza de las ciencias, V. 22 N. 2 (2004) , p. 229-240  
24.
15 p, 227.9 KB Representaciones mentales, lenguages y códigos en la enseñanza de las ciencias naturales : un ejemplo para el aprendizaje del concepto de reacción química a partir del concepto de mezcla / Galagovsky, Lydia R. ; Rodríguez, María Alejandra ; Stamati, Nora ; Morales, Laura
Las propuestas formuladas por Johnstone acerca del uso de tres niveles de representaciones mentales para quien enseña química y de un modelo sencillo de aprendizaje basado en la importancia de los aprendizajes previos son el marco teórico del presente trabajo. [...]
Johnstone's suggestions concerning three levels for mental representations of the chemical thinking and a simple learning model based on the importance of the knowledge already achieved are the theoretical frame for the present work. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3945
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 107-121  
25.
12 p, 90.2 KB Modelos y analogías en la enseñanza de las ciencias naturales. El concepto de modelo didáctico analógico / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
In this paper scientific models are examined with a representational and linguistic perspective. Some didactical models are considered as raw simplifications of the original scientific models, acritically brought into the classroom. [...]
2001 - 10.5565/rev/ensciencias.4000
Enseñanza de las ciencias, V. 19 N. 2 (2001) , p. 231-242  
26.
13 p, 147.4 KB Las redes conceptuales como instrumento para evaluar el nivel de aprendizaje conceptual de los alumnos : un ejemplo para el tema de dinámica / Ciliberti, N. (Instituto San Roque (Buenos Aires, Argentina)) ; Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
Since the first articles concerning Concept Mapping many more have been reported looking for instruments to evaluate the level of student's meaningful learning. In the present work we show that the construction of nuclear sentences for Concept Nets (Galagovsky, 1993a, b, 1996; Galagovsky and Ciliberti, 1994) demands high level of semantic analysis, which seems to help in inducing conceptual change. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4102
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 1 (1999) , p. 17-29  
27.
7 p, 38.8 KB Problemas con el lenguaje científico en la escuela : un análisis desde la observación de clases de ciencias naturales / Galagovsky, Lydia R. (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Bonan, Leonor (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias) ; Adúriz-Bravo, Agustín (Universidad de Buenos Aires. Centro de Formación e Investigación en Enseñanza de las Ciencias)
The present report describes examples and reaches conclusions concerning failures in class communication between science teachers and their students. A general situation characterised as «empty discourse» could be observed through analysing classes recorded by students belonging to last year in Science Teaching degrees. [...]
1998 - 10.5565/rev/ensciencias.4134
Enseñanza de las ciencias, V. 16 N. 2 (1998) , p. 315-321  

Articles : 27 records found   beginprevious18 - 27  jump to record:
See also: similar author names
6 Galagovsky, Lydia R
31 Galagovsky, Lydia R.
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.