Home > Articles > Published articles > Redes conceptuales : base teórica e implicaciones para el proceso de enseñanza-aprendizaje |
Date: | 1993 |
Abstract: | A more precise set of recommendations concerning the known technique of constructing conceptual maps is presented. N. Chomsky's psycholinguistic theory brings the concept of nuclear sentence, which is the milestone for constructing -the now named- conceptual nets. Studies on neuropsychology and research done at different educational levels support the evolution of maps into nets, and explain their big help as an instrument for significant learning. |
Rights: | Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. |
Language: | Castellà |
Document: | Article ; recerca ; Versió publicada |
Subject: | Universitat de Buenos Aires ; Professors de Química, Física, Biologia, Geologia i Ciències de l'Atmosfera ; Mapes conceptuals ; Xarxes conceptuals ; Aprenentatge significatiu ; Aprenentatge conscient ; Capacitat del llenguatge ; Gramàtica universal ; Oració nuclear ; Constructivisme |
Published in: | Enseñanza de las ciencias, V. 11 n. 3 (1993) p. 301-307, ISSN 2174-6486 |
7 p, 339.4 KB |