Articles

Articles 27 records found  beginprevious18 - 27  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
18.
10 p, 870.9 KB Las TIC en lengua castellana y literatura : criterios de calidad y recursos didácticos / Martínez Ezquerro, Aurora (Universidad de La Rioja. Departamento de Filologías Hispánica y Clásicas)
Las TIC ofrecen abundantes recursos y son fuentes de información muy útiles para fines docentes. Sabemos que los alumnos son usuarios habituales de las mismas si bien las emplean principalmente para su propio ocio -en sentido amplio-. [...]
Information technology, particularly internet, provide abundant resources and are very suitable sources to use for educational purposes. We know that students are regular users of ICT (Information and Communication Technology) although they are used primarily for their own leisure, in a wide sense. [...]

2016
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 34 (Octubre 2016) , p. 1-10 (Articles)  
19.
35 p, 1.1 MB Más de gramática, más que gramática : de lingüística cognitiva y enseñanza de ELE / Alhmoud, Zeina (Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General y Teoría de la Literatura) ; Castañeda Castro, Alejandro (Universidad de Granada. Departamento de Lingüística General y Teoría de la Literatura)
La preponderancia en lingüística, sobre todo en la última parte del siglo XX, de los modelos de orientación chomskiana ha dado lugar a una disociación nada conveniente entre las prioridades de la descripción y explicación lingüísticas de cuño formalista y las necesidades propias de la enseñanza de lenguas extranjeras, sobre todo las que se relacionan con los modelos didácticos de corte comunicativo y los derivados de ellos. [...]
The preponderance in linguistics, especially during the latter part of the 20th century, of the models based on the Chomskyan orientation has led to a non-convenient dissociation between the priorities of the description and formalist linguistic explanation, and the characteristic needs of the foreign languages teaching field, especially the ones related to the communicativeoriented didactic models and the ones derived from them. [...]

2015 - 10.5565/rev/doblele.5
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 1 (2015) , p. 102-135 (Articles)  
20.
19 p, 582.8 KB Los métodos de ELE españoles, ¿modelos de lengua? Hacia una integración de la variación sincrónica en los libros del alumno / Santiago Andrés, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente texto tiene como objetivo proponer un cambio de orientación en los modelos de lengua de algunos manuales de ELE españoles, puesto que estos no tienen en cuenta suficientemente un aspecto fundamental inherente a todas las lenguas: la variación sincrónica. [...]
The objective of this text is to propose a change on the orientation of the language models from some of the handbooks used to teach Spanish as a foreign language, as they do not take into account sufficiently a fundamental aspect inherent to all the languages: the synchronic variation. [...]

2015 - 10.5565/rev/doblele.6
Doblele : revista de lengua y literatura, Vol. 1 (2015) , p. 137-155 (Articles)  
21.
46 p, 489.3 KB Using corpora for awareness-raising purposes in translation, especially into a foreign language (Spanish-English) / Rodríguez-Inés, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
Translating into a foreign language is no simple task, but, in Spain at least, it is not uncommon for professional translators to be asked to do so. Translation trainees in Spain therefore ought to acquire competence in translating into the foreign language(s) with which they work, a goal that most of the country's university translation programmes seek to fulfil. [...]
2014 - 10.1080/0907676X.2012.685239
Perspectives. Studies in Translation Theory and Practice, Vol. 22, núm. 2 (2014) , p. 222-241  
22.
3 p, 22.1 KB Reseña / Nieto-Galan, Agustí (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre d'Història de la Ciència)
Obra reseñada: LÓPEZ OCÓN, Leoncio. Breve historia de la ciencia española. Madrid: Alianza, 2003.
2004
Biblio 3w, Vol. IX, núm. 507 (2004)  
23.
16 p, 689.8 KB Quand la persécution fait le linguiste / Maux-Piovano, Marie-Hélène (Université de Strasbourg)
Dans le cadre du numéro monographique des revues Estudios de Lingüística del Español dont le thème est Censuras, exclusiones y silencios en la historia de la lingüística hispánica, nous souhaiterions évoquer la figure d'un des précurseurs de l'enseignement de l'espagnol en France au moment où celui-ci s'érige en tant que discipline autonome, au début du XVIIème siècle. [...]
En el marco del número monográfico de la revista Estudios de Lingüística del Español sobre la temática Censuras, exclusiones y silencios en la historia de la lingüística hispánica, nos proponemos evocar a uno de los precursores de la enseñanza del español en Francia en la época en la que se vuelve disciplina autónoma, a principios del siglo XVII. [...]
The present article, written in the context of a monograph on the theme of Censuras, exclusiones y silencios en la historia de la lingüística hispánica, published by the reviews Estudios de Lingüística del Español, focusses on one of the precursors of Spanish teaching in France at the time when it emerged as a discipline in its own right, namely the beginning of the XVII century. [...]

2015
Estudios de lingüística del español, Vol. 36 (2015) , p. 57-72 (Articles)  
24.
22 p, 260.8 KB Design da semipresencialidade na formação de tradutores técnico-científicos, do português ao espanhol / Galán-Mañas, Anabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació)
O objectivo deste artigo é apresentar o design de uma disciplina de tradução técnico-científica do português ao espanhol, na modalidade semipresencial. As tecnologias permitem uma combinação de sessões presenciais com trabalho autônomo, dado que criam um espaço de debate no qual se podem construir aprendizagens sem limitações de tempo nem de espaço. [...]
The aim of this article is to present the design of a scientific and technical translation course from Portuguese into Spanish following a blended learning model. Technologies enable the combination of face-to-face sessions with autonomous work and create an area of debate in which learning can be built without limitations of time and space. [...]

2011 - 10.5007/2175-7968.2011v1n27p95
Cadernos de Traduçao, V.1, N. 27 (2011) , p.95-116  
25.
15 p, 119.5 KB Educación y liberación homosexual en el cine del tardofranquismo / Melero, Alejandro (Universidad Carlos III de Madrid)
Entroncando con el reciente diálogo sobre el papel de los medios de comunicación en la Transición, se estudian las primeras representaciones de homosexuales en el cine democrático, centrándose en la importancia de la educación, de gran relevancia para el activismo de la época. [...]
Following the recent and vivid dialogue around the relevant role of the media in the Spanish transition to democracy, this article studies the first representations of homosexual characters in the democratic cinema, focusing on the importance of the question of education, of great significance for the LGTB activism of the time. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i44.1427
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 44 (Desembre 2011) , p. 61-75  
26.
15 p, 67.1 KB La literatura y las NNTIC : WebQuest literarias para trabajar en la clase de ELE / Tallei, Jorgelina (Instituto Cervantes de São Paulo) ; Pérez de Obanos Romero, Gregorio (Instituto Cervantes de Belo Horizonte (Minas Gerais, Brasil))
Las webquest son actividades didácticas elaboradas y realizadas en la red según los presupuestos constructivistas del aprendizaje y la enseñanza y, por tanto, basadas en técnicas de trabajo en grupo por proyectos. [...]
The webquest are teaching materials elaborated and realized in the network according to the task-based budgets of the learning and the education and, therefore, based on technologies of work in group for projects. [...]

2010
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 17 (juny 2010) , p. 0-0  
27.
30 p, 152.1 KB El italiano contemporáneo por hispanohablantes : aspectos fonológicos / Maggi, Silvio
Este artículo quiere hacer resaltar las potenciales dificultades para estudiantes hispanohablantes en el aprendizaje del nivel fonológico del italiano: por lo tanto, se analizan las últimas tendencias del italiano contemporáneo con referencia al nivel segmental y al nivel prosódico con el objetivo de mejorar la competencia fonológica del estudiante en contextos comunicativos. [...]
This paper highlights the potential difficultues for Spanish mother tongue students learning Italian from the point of view of phonology: it analyses the latest trends in contemporary spoken Italian at a segmental and prosodic level with the aim of facilitating the acquisition of phonological fluency and accuracy in meaningful contexts for the foreign language students. [...]

2007 - 10.5565/rev/qdi.199
Quaderns d'Italià, N. 12 (2007) p. 61-90  

Articles : 27 records found   beginprevious18 - 27  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.