Articles


No exact match found for Audiencia., using Audiencia instead...
Articles 44 records found  beginprevious34 - 43next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
34.
19 p, 160.2 KB La contribución del humor, de la comedia de situación a la identidad cultural catalana / Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
En este artículo exponemos los resultados de un estudio sobre la recepción del humor de una comedia de situación de producción catalana. Con este trabajo, intentamos entender cuáles son las representaciones sociales y culturales que la audiencia reconoce en el humor como propias y cercanas a su contexto y cuáles rechaza. [...]
In this article, we intend to set out the results of a study on how humour is received in a locally produced situation comedy. Through this work, we have been trying to understand what social and cultural representations would be recognised by the audience in the show as accurate reflections of themselves and their cultural and social context, as well as which they would reject. [...]

2009
Comunicación y sociedad, Vol. 22, N. 1 (2009) , p. 223-241  
35.
27 p, 305.1 KB La audiencia juvenil y el acceso a la radio musical de antena convencional a través de internet / Gutiérrez, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Ribes Guàrdia, Francesc Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Monclús Blanco, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Los jóvenes se han adaptado de forma muy rápida al entorno digital aprovechando todas las posibilidades que este les ofrece, mientras que la radio ha reaccionado con lentitud y sin saber con exactitud cuál es su rol en este nuevo ecosistema. [...]
Youngsters have very fast adapted to the new digital environment making the most of all possibilities it is offering, whereas radio has slowly reacted with not exactly knowing what its role is in this new ecosystem. [...]

2011
Comunicación y sociedad, Vol. 24, N. 2 (2011) , p. 305-331  
36.
6 p, 63.9 KB La representación positiva de la imagen de las mujeres en los medios / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Martínez García, Luisa del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este trabajo tiene como objetivo describir las valoraciones positivas realizadas por la ciudadanía a través del servicio del Instituto Catalán de las Mujeres (ICD) sobre los discursos mediáticos que contienen representaciones de género. [...]
This article aims to outline the positive assessments made by the public, through the service of the Catalan Women's Institute (ICD) on speeches containing media representations of gender. It is a way to illustrate how the products of cultural industries are part of the audience's social imaginary and how it is able to identify and assess constructive representations of gender. [...]

2009 - 10.3916/c32-2009-03-002
Comunicar, Vol. 16, Núm. 32 (maig 2009) , p. 209-214  
37.
8 p, 237.1 KB Las series televisivas juveniles : tramas y conflictos en una «teen series» / García-Muñoz, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Fedele, Maddalena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Se presentan los principales hallazgos de un estudio sobre las «teen series», es decir las series de ficción televisiva protagonizadas por personajes adolescentes y dirigidas expresamente a una audiencia juvenil. [...]
This paper presents the main findings of a research project on teen series, which are television fiction series featuring teenagers and specifically targeted at a young audience. The analysis of the portrayal of young people in television fictional series specifically targeted at a young audience has a meaningful value both for television production and for audience reception. [...]

2011 - 10.3916/C37-2011-03-05
Comunicar, Vol. 19, Núm. 37 ( 2011) , p. 133-140
2 documents
38.
14 p, 368.6 KB Hollywood, amenaça ciutadana i creadors de tendències narratives. Ficcions populars i discurs polític després de l'11-S / Sánchez-Escalonilla, Antonio (Universidad Rey Juan Carlos. Departamento de Ciencias de la Comunicación y Sociología)
Després dels atemptats de l'11 de setembre, en el cinema de Hollywood s'ha advertit una renovació de tendències en els gèneres populars de ficció, en especial en les premisses tradicionals d'invasió i catàstrofe. [...]
After the 9/11 attacks, Hollywood has experienced a renewal of trends in popular genres of drama, especially in the traditional master plots of invasion and catastrophe. This phenomenon has allowed directors and screenwriters to propose reflections on latent fear in a society that tends to fuel the danger of civil psychosis. [...]

2011 - 10.7238/a.v0i41.1193
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 41 (2011) , p. 87-100  
39.
6 p, 455.2 KB Radiografía de la prensa gratuita 25 y 26 de octubre de 2006, II Congreso Internacional de Prensa Gratuita, Fórum de las Culturas, Barcelona (España) / Vinyals, Manel
2007
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 35 (2007) p. 239-244  
40.
14 p, 63.5 KB Más que palabras : otros mundos. Por una geografía cultural crítica / Clua, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Zusman, Perla Brígida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
El actual marco político requiere la recuperación de los objetivos iniciales de los estudios culturales y la geografía cultural. Esto significa tomar en cuenta el carácter interdisciplinar y comprometido de la producción de conocimiento, la interacción de la cultura con los dominios económico y político y la articulación crítica entre espacio y cultura. [...]
The current political framework requires the recovery of the initial purposes of cultural studies and cultural geography. It means to take into account the interdisciplinary and committed character of the production of knowledge, the interaction between culture and political and economic realms, and the critical articulation among space and culture. [...]

2002
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, N. 34 (2002) , p. 105-117  
41.
22 p, 1.1 MB Los regentes la Cancillería en la Cataluña de los últimos Austrias / Martínez Rodríguez, Miquel Àngel
Pretendemos, con este trabajo, profundizar aún más nuestros conocimientos sobre los oficiales reales en el Principado. Y para ello hemos escogido a los regentes de la Cancillería, los cuales presidieron la sala que llevaba su nombre en la Real Audiencia del Principado. [...]
Aquesta recerca té la finalitat de donar a conèixer el capteniment dels regents la Cancelleria, els quals eren uns destacats oficials reials al Principat. Acostumaven a ser advocats que havien aconseguit formar part de la Reial Audiència catalana. [...]
In this article we pretend to improve our knowledge of the civil servants in Catalonia. And this aim is impossible to achieve, if we don't pay a close attention to the top ones. The chancellors were specially important among them. [...]

2005
Manuscrits, N. 23 (2005) p. 109-130  
42.
22 p, 134.4 KB Tipología de la participación de los oyentes en los programas de radio / Herrera Damas, Susana
El presente artículo describe las modalidades que puede adoptar en la actualidad la participación directa de los oyentes en los programas de radio, una fórmula que no ha sido hasta la fecha suficientemente estudiada, a pesar de su extensión y consolidación en numerosos sistemas radiodifusores occidentales. [...]
This article describes the various modalities which radio programme listeners can adopt nowadays, a participative formula which has not been thoroughly studied until now, in spite of its extension and consolidation in a rather large number of occidental radio systems. [...]

2003
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 30 (2003) , p. 145-166  
43.
14 p, 88.1 KB Les telenovel·les catalanes : entre el serial i el relat de costums / Ortega Lorenzo, Marta (Centre d'Estudis Demogràfics)
L'autora fa un repàs a l'origen de les telenovel·les catalanes, les característiques i l'evolució del gènere des que va començar a produir-se en el marc de la Televisió de Catalunya (TV3), l'any 1994. [...]
The author looks over Catalan soap operas origin, features and evolution of this television genre from its production beginning, in 1994, within the frame of Televisió de Catalunya (TV3). This article searchs a definition of this genre in Catalonia, describing it as «daily genre of manners», with a certain passionate charge. [...]

1999
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 23 (1999) , p. 59-72  

Articles : 44 records found   beginprevious34 - 43next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.