Research literature

Research literature 587 records found  beginprevious578 - 587  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
578.
775 p, 3.0 MB La Recerca avaluativa d'un programa de l'assignatura de didàctica de les ciències experimentals dissenyat prenent com a marc teòric el paradigma de la complexitat : orientacions per al canvi / Bonil, Josep ; Pujol, Rosa M., (Rosa Maria), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Finalitat: La recerca portada a terme s'insereix en el marc del paradigma de la complexitat, aportant elements per a la seva definició i la seva relació amb la ciència escolar, té per finalitat: - Avançar en l'avaluació de programes que orienten els processos d'ensenyament aprenentatge en la formació inicial de mestres, des de l'assignatura de Didàctica de les Ciències Experimentals, prenent com a referent el paradigma de la complexitat. [...]
Finality The investigation is part of the complexity paradigm, bringing forward elements for its definition and its relationship with the school science. It has as a purpose: - Come along with the programmes evaluation, which ones orient the teaching learning processes of the first grade of teacher formation, from the subject of Experimental Science Didactics', taking as a referent the paradigm of the complexity. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  
579.
1242 p, 6.8 MB Les Representacions i l'ensenyament del temps històric : estudis de cas en formació inicial de mestres de primària en didàctica de les ciències socials / Santisteban, Antoni ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquesta investigació és qualitativa, basada en estudis de cas i en l'observació de la pràctica. És una investigació crítica, vol canviar la realitat de la formació inicial per ensenyar el temps històric. [...]
This research is qualitative. It is based on case studies and on the observation of the practice. It is a critical investigation, it wants to change the reality of the initial preparation to teach the historical time. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2006  
580.
90 p, 608.1 KB Resolució de problemes de matemàtiques : identificació, origen i formació dels sistemes de creences en l'alumnat : alguns efectes sobre l'abordatge dels problemes / Vila Corts, Antoni ; Deulofeu Piquet, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Callejo de la Vega, M. Luz, dir. (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El present estudi es desenvolupa sobre alumnat de 1r d'ESO i té com a objectius: identificar elements del sistema de creences (SC) entorn a l'activitat de resolució de problemes (RP), analitzar la relació entre aquells i les accions desenvolupades durant l'abordatge en la RP no estàndard i identificar aspectes que incideixin en l'origen i formació dels SC. [...]
The present study was conducted on twelve-year-old students. Its general targets are: identifying elements from belief systems (BS) about problem solving, analysing the relationship between such BS and the actions developed during the tackling of non-standard problems, and finally, identifying aspects relevant to the origins and formation of BS. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2001
10 documents
581.
646 p, 3.3 MB Sobre la institucionalización del campo académico de la comunicación en América Latina : una aproximación a las características estructurales de la investigación latinoamericana en comunicación / León Duarte, Gustavo Adolfo ; Rodrigo Alsina, Miquel, 1955-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació
El presente trabajo de investigación doctoral centra su voluntad de saber en dos acciones concretas: en un primer momento, en desarrollar los diferentes momentos y etapas por las cuales ha transitado el proceso de institucionalización del campo académico de la comunicación en América Latina a partir de crear un recuento histórico mínimo del origen de los procesos de habituación y tipificación institucional. [...]
The present doctoral study centers on developing two concrete actions: in first instance, identifying the different moments and stages through which the process of institutionalization of the field of communication in Latin America has evolved. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
582.
306 p, 916.9 KB El Tractament de les actituds en el context escolar / Guitart i Aced, Rosa Ma. ; Rué, Joan, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Miras i Mestres, Mariana, dir. (Universitat de Barcelona)
La recerca que es presenta esdevé una proposta de teoria aplicada a com treballar els continguts actitudinals dins els centres escolars de primària. La seva intencionalitat ha estat la d'ajudar a aconseguir que el professorat reflexioni sobre la importància que tenen les actituds en la formació de les persones i la seva repercussió social, així com la d'aportar reflexions, plantejaments, instruments i recursos que l'ajudin en la seva tasca docent envers les actituds. [...]
This research turns into a proposal of applied theory on how the attitudes are employed at the school centres of elementary education. Its aim has been to help to achieve that the teachers takes into account the importance of the attitudes in the upbringing and their social repercussion, as well as to provide thinkings, approaches, tools and resources that help them in their educational task with regard to the attitudes. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2005
2 documents
583.
74 p, 10.0 MB Transversalitat i disciplinarietat des de la didàctica de les ciències socials : l'ensenyament de l'educació viària / Oller, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Pendent.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008
14 documents
584.
513 p, 2.2 MB L'Ús didàctic i el valor educatiu del patrimoni cultural / González-Monfort, Neus ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquesta investigació té com a finalitat esbrinar què es considera patrimoni cultural a l'ensenyament i què i com s'ensenya. I per esbrinar-ho s'ha construït un model conceptual del patrimoni cultural per a l'ensenyament a través d'una proposta de transposició didàctica. [...]
Esta investigación tiene como finalidad averiguar qué se considera patrimonio cultural en la enseñanza y qué y cómo se enseña. Y para averiguarlo se ha construido una modelo conceptual del patrimonio cultural para la enseñanza a través de una propuesta de transposición didáctica. [...]
This research has got as its main aim to find out what is considered by cultural heritage within the educative context and how it is taught and what is taught under this term. In order to study these three features of what is called cultural heritage, it has been built a conceptual model of cultural heritage in accordance with the educative context by means of a proposal of didactic transposition. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
585.
262 p, 1.1 MB El Uso de experimentos en tiempo real : estudios de casos de profesores de física de secundaria / Pérez Castro, Omayra Janeth ; Pintó Casulleras, Roser, (Roser) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La integración del uso de Experimentos en Tiempo Real con MBL en las clases de Ciencias requiere identificar las dificultades a ser superadas por los profesores. Muchas de las investigaciones que se realizan sobre el uso de una herramienta informática se centran en las ventajas que puede proporcionar, sin tomar en consideración que cualquier recurso didáctico puede ser utilizado de forma positiva o negativa. [...]
Using real-time experiments with Micro Computer Basic Laboratory (MBL) in the science classroom involves recognising which are the difficulties teachers have to overcome. A lot of researches dealing with the use of computer tools in science classrooms are focused on their advantages, but these studies do not take into account the fact that any didactical resource can be used either in a positive or negative way. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2003  
586.
363 p, 1.6 MB El Uso de una plataforma virtual como recurso didáctico en la asignatura de filosofía : una investigación-acción en bachillerato / Cámara Serrano, Mª Pilar ; Tejada Fernández, José, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Muchos profesores de bachillerato desean actualizar y mejorar la didáctica de sus materias utilizando TIC pero dudan de su utilidad como recurso didáctico o se preguntan cuál sería la mejor manera de utilizarlas. [...]
Many professors of high school (baccalaureate) wish to update and improve the didactics of their matters using ICT but they doubt its utility as didactic resource or asked which would be the best way to use them. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2007  
587.
621 p, 7.7 MB Utilización de material didáctico con recursos de ajedrez para la enseñanza de las matemáticas : estudio de sus efectos sobre una muestra de alumnos de 2º de Primaria / Fernández Amigo, Joaquín ; Gairín Sallán, Joaquín, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
En esta tesis se plantea la propuesta de introducción de materiales didácticos lúdico manipulativos, con recursos de ajedrez, para la enseñanza de las matemáticas y su aplicación durante un curso escolar a tres aulas de niños de segundo del Ciclo Inicial de Educación Primaria. [...]
This thesis raises the proposal of introducing didactic, recreational and manipulative material using chess resources in order to teach maths and its application during a school year to three classrooms of 2nd Cycle in Primary Education. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2008  

Research literature : 587 records found   beginprevious578 - 587  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.