Results overview: Found 1 records in 0.02 seconds.
Research literature, 1 records found
Research literature 1 records found  
1.
433 p, 6.0 MB Aportes de la filosofía, la antropología, la psicología y la neurociencia al teatro histórico como ámbito de enseñanza : el caso del Segundo Imperio Mexicano / Latapí Escalante, Paulina, autor. ; Pagès, Joan, (Pagès Blanch) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua, de la Literatura i de les Ciències Socials.
Este trabajo parte del supuesto general de que las obras de teatro histórico, por las maneras específicas en que conjugan cogniciones y emociones, generan procesos de enseñanza aprendizaje. Los objetivos centrales fueron: elucidar la relación entre cognición y emoción desde la interdisciplinariedad; analizar la conjunción de cogniciones y emociones en cuatro obras de teatro histórico; e identificar y aplicar categorías específicas desde la perspectiva de la enseñanza de la historia que fuesen aplicables a otros espacios educativos. [...]
This work is based on the general assumption that historical theater plays generate teaching-learning processes because of the specific ways in which they combine cognitions and emotions. The main objectives were: to elucidate the relationship between cognition and emotion from an interdisciplinary point of view; to analyze the conjunction of cognitions and emotions in four historical theater plays; and to identify and apply specific categories from the perspective of history teaching that can be applicable to other learning spaces. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.