Resultados globales: 4 registros encontrados en 0.04 segundos.
Artículos, Encontrados 3 registros
Libros y colecciones, Encontrados 1 registros
Artículos Encontrados 3 registros  
1.
12 p, 931.3 KB Born globals from the resource-based theory : a case study in Colombia / Tabares, Alexander (Universidad de Medellin. Economics and Management Sciences) ; Alvarez, Claudia (Universidad EAFIT. School of Management) ; Urbano, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper describes how a born global firm goes into international market from inception at its early years. The objective of this paper is to analyze from the resource-based theory how a born global firm engages in international market. [...]
2015 - 10.4067/S0718-27242015000200011
Journal of Technology Management and Innovation, Vol. 10, Núm. 2 (2015) , p. 154-165  
2.
8 p, 156.1 KB A Note on an ECM asymmetry in Spanish / Castillo Ros, Lorena (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Lingüística Teòrica)
This paper discusses an asymmetry in Spanish ECM structures whereby NP passivization improves if the embedded clause is a non-infinitive. The facts are accounted for by assuming that structural Case can only be assigned once within a relevant domain (a phase; cf. [...]
2017 - 10.5565/rev/isogloss.67
Isogloss, Vol. 3 Núm. 1 (2017) , p. 69-76 (Articles)  
3.
23 p, 300.9 KB Implementation of Dual Training Programmes through the Development of Boundary Objects : a Case Study / Gessler, Michael (Universität Bremen) ; Peters, Susanne (Universität Bremen)
A dual training system or programme tries to balance education (in a school) and training (in a company) in an equal manner to qualify, educate and socialise the next generation. Besides these effects (qualification, education and socialisation), it seems that this dual structure enables a country to achieve economic targets (e. [...]
Un sistema o programa de formación dual intenta equilibrar de igual manera la educación (en la escuela) y la formación (en la empresa) para cualificar, educar y socializar a la próxima generación. [...]
Un sistema o un programa de formació dual intenta equilibrar l'educació (a l'escola) i la formació (a l'empresa) per qualificar, educar i socialitzar la generació següent. A banda dels efectes esmentats (qualificació, educació i socialització), sembla que aquesta estructura dual permet que un país assoleixi objectius econòmics (per exemple: creixement econòmic) i objectius socials (per exemple: la integració de joves en el mercat laboral), això explica per què s'intenta desenvolupar o preservar les estructures de la formació dual en diferents països. [...]

2017 - 10.5565/rev/educar.862
Educar, Vol. 53 Núm. 2 (2017) , p. 309-331 (Monográfico)  

Libros y colecciones Encontrados 1 registros  
1.
28 p, 1.9 MB Educational ethnography in blended learning environments / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter aims to answer some of the questions that emerge when carrying out educational ethnography in a blended learning environment. We will first outline how VE has been developed and applied by other researchers. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.630
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 237-263  

¿Le interesa recibir alertas sobre nuevos resultados de esta búsqueda?
Defina una alerta personal vía correo electrónico o subscríbase al canal RSS.