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Articles, 7 registres trobats
Llibres i col·leccions, 2 registres trobats
Articles 7 registres trobats  
1.
17 p, 424.9 KB Ética e comunicação das escolhas alimentares : uma análise da tribo pós-moderna do Slow Food / Peres-Neto, Luiz (University of Pennsylvania) ; Hadler, Raquel D. (Universidade Presbiteriana Mackenzie)
Este artigo propõe discutir a comunicação das escolhas alimentares como meio de comunicar uma ética em busca da vida boa ("buen vivir"). Especificamente, analisase o movimento Slow Food como parte de um fenômeno pós-moderno de resistência à sociedade de consumo tradicional, que busca pelo consumo alimentar a ressignificação do sujeito por meio das suas ações cotidianas. [...]
This article aims to This article aims to discuss the communication of alimentary choices as a way to externalize an ethics of good life. It is specifically analyzed the Slow Food movement as part of a postmodern phenomenon of resistance to the traditional consumption society, looking for a self re-signification by alimentary adoptions in the daily activities. [...]

Proyecto Internet del ITESM, 2016
Razón y palabra, Vol. 20 Núm. 94 (2016), p. 257-272  
2.
18 p, 192.6 KB Ética, comunicação e organizações : uma crítica à conversão da accountability e da transparência em metas corporativas / Peres-Neto, Luiz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
A comunicação da ética em contextos organizacionais apropriou-se em grande medida dos pressupostos da "prestação de contas" (accountabilily). Nesse sentido, o presente artigo propõe uma discussão sobre as relações entre ética, comunicação organizacional e accountability. [...]
The communication ofethics in organizational contextshas assumed most of accountability presupposes as yours. This paper aims to reviewthe relations between organizational communication, ethics and accountability practices. [...]

2014
Lumina, Vol. 8 Núm. 2 (2014)  
3.
7 p, 158.2 KB Comunicación desde un abordaje post-darwiniano : articulaciones actuales entre ética y zoosemiótica / Suárez-Ruiz, E. Joaquín (Universidad Nacional de La Plata)
A partir de los desarrollos de Thomas Sebeok, la zoosemiótica se ha establecido en los últimos años como una disciplina muy visitada por su novedoso abordaje del vínculo entre las características de la comunicación de los seres humanos y los animales no humanos, así como también se ha revelado como un enfoque crítico de los supuestos antropocéntricos tras la idea de limitar el análisis de la semiosis al lenguaje humano. [...]
From the developments of Thomas Sebeok, zoosemiotics has established itself in recent years as a highly visited discipline due to its novel approach to the link between the commu - nication characteristics of human beings and non-human animals, as well as it has also been revealed as a critical approach to the anthropocentric assumptions behind the idea of limiting the analysis of semiosis to human language. [...]

2021 - 10.35659/designis.i35p199-210
DeSignis, Núm. 35 (2021) , p. 199-210 (Discusión/Discussion)  
4.
7 p, 898.3 KB Situación del neuromarketing en España / Andreu Sánchez, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat) ; Contreras Gracia, Aroa (Universitat de Girona) ; Martín-Pascual, Miguel Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
El neuromarketing existe desde hace poco más de una década, y está despertando el interés de la investigación científica. En estos años se ha definido el marco teórico, las técnicas y los métodos de investigación. [...]
Neuromarketing has existed for just over a decade, and its theoretical framework, techniques and research methods have been defined during these years. The absence of legislation regulating neuromarketing experiments and the secrecy of the private sector due to its client agreements, it is difficult to know how brands use this discipline. [...]

2014 - 10.3145/epi.2014.mar.07
El Profesional de la información, Vol. 23 Núm. 2 (2014) , p. 151-157  
5.
10 p, 305.5 KB Sense notícies de corrupció: la informació periodística sobre corrupció en els webs municipals / Manfredi Sánchez, Juan Luis (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Herranz de la Casa, José María (Universidad de Castilla-La Mancha) ; Corcoy, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Cantero de Julián, Juan Ignacio (Universidad de Castilla-La Mancha)
Objectiu: el text investiga la informació publicada en els webs municipals en relació amb els casos propis de corrupció. L'objectiu consisteix a valorar com es fa la cobertura periodística amb mitjans propis, i validar la funció de font sanejada i documental dels ajuntaments. [...]
Objetivo: el texto investiga la información publicada en las webs municipales en relación con los casos propios de corrupción. El objetivo consiste en valorar cómo se realiza la cobertura periodística con medios propios, y validar la función de fuente saneada y documental de los ayuntamientos. [...]
Objective: This article examines the information published by municipal government websites on the subject of government corruption. Its objectives are to evaluate how cases of government corruption are reported by media which are themselves government-run and to test and validate the role played by city councils as providers of reliable documentary sources. [...]

2017 - 10.1344/BiD2017.39.13
BiD : textos universitaris de biblioteconomia i documentació, Num. 39 (2017)
2 documents
6.
3 p, 34.7 KB ¿Todo vale? Hacia una mirada ética en los medios de comunicación / Camps, Victòria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Ningún profesional de los medios de comunicación se atrevería a decir sin más que todo vale para obtener publicidad, ganar audiencia o competir con el adversario. Por eso apelamos a la ética. Pedir una mirada ética o, mejor, un compromiso ético por parte de los medios de comunicación.
No professional of the mass media would dare to say without much ado that 'anything goes' to obtain publicity, to gain hearing or to compete with the adversary. That's why we appeal to the ethics. To ask for an ethical look or, better, an ethical commitment on the part of the mass media.

2008 - 10.3916/c31-2008-03-024
Comunicar, Vol. 16, Núm. 31 (octubre 2008) , p. 393-395  
7.
26 p, 132.5 KB Las relaciones públicas, una ciencia social / Parés, Manuel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Es planteja el concepte de ciència social i el paper que desenvolupen els mètodes científics més importants. Seguidament es tracta el concepte de relació social, la seva complexitat epistemològica i, en especial, la seva interdisciplinarietat i transdisciplinarietat. [...]
The article begins with the concept of social science, and the role played by the leading scientific methods. It then deals with the concept of social relations, their epistemological complexity, and, principally, their interdisciplinarity and transdisciplinarity. [...]

2006
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, N. 34 (2006) p. 23-48  

Llibres i col·leccions 2 registres trobats  
1.
Semiosis and ethicality in youth transnational digital storytelling / Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hawkins, Margaret R. ; Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter explores an ethical dilemma encountered in the use of film as a vehicle for creative expression and transnational/transcultural communication in a global youth education and research project. [...]
New York : Multilingual Matters, 2023 - 10.4324/9781003227281-12
Multimodal Communication in Intercultural Interaction, 2023  
2.
117 p, 1.9 MB El uso de las redes sociales : ciudadanía, política y comunicación : la investigación en España y Brasil / Ferré Pavia, Carme, 1969-, ed.
El documento es resultado de los trabajos de dos grupos de investigación universitarios - Comress-Incom UAB y el Centro de Convergencia de Nuevos Medios (CCNM) y que combinan la narrativa divulgadora, la referencia a la investigación empírica y la reflexión didáctica entorno a la nuevas tecnologías y sus implicaciones sociales de forma comparativa en dos entornos: España y Brasil. [...]
Bellaterra : Institut de la Comunicació (InCom-UAB), 2014 (eBooks de l'InCom-UAB ; 6)  

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