Resultats globals: 5 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 4 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 4 registres trobats  
1.
18 p, 390.2 KB El cambio del profesorado de ciencias II : itinerarios de progresión y obstáculos en estudiantes de magisterio / Porlán Ariza, Rafael (Universidad de Sevilla) ; Martín del Pozo, Rosa (Universidad Complutense de Madrid) ; Rivero García, Ana (Universidad de Sevilla) ; Harres, João Batista Siqueira (Pontifical Catholic University of Rio Grande do Sul, Brazil) ; Azcárate Goded, Pilar (Universidad de Cádiz) ; Pizzato, Michelle (Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (Brasil))
En este trabajo, segundo de una serie de dos, se presenta el progreso y los obstáculos que experimentan cinco equipos de estudiantes de Magisterio al participar en asignaturas basadas en el modelo Formación de Profesores para Investigar la Práctica (FOPIP), de orientación constructivista, y en el curso CAIC (Concepciones de los Alumnos e Innovación Curricular). [...]
This paper, the second in a series of two, presents the progress and obstacles experienced by five teams of prospective primary education teachers who participated in courses based on the constructivist-oriented model «Teacher Education for Inquiry into Practice (FOPIP)», and in the «Students' Conceptions and Curricular Innovation (CAIC)» course. [...]

2011 - 10.5565/rev/enscien/v29n3.1113
Enseñanza de las ciencias, Vol. 29, Núm. 3 ( 2011) , p. 353-370  
2.
14 p, 233.9 KB Concepciones sobre el origen de los terremotos : estudio de un grupo de alumnos de 14 años de Puerto Rico / Mejías Tirado, Nydia Esther ; Morcillo Ortega, Juan Gabriel
Presentamos un estudio en el que se recopilan y analizan las concepciones sobre el origen de los terremotos de un grupo de alumnos de 14 años de Puerto Rico. Para el análisis hemos establecido dos tendencias principales: explicaciones con contenido científico (algunas con un gran paralelismo con la ciencia antigua) y explicaciones basadas en creencias populares y en «mitos» (algunos muy antiguos y otros que se consideran modernos). [...]
This research analyses the conceptions about earthquakes held by a group of fourteen-year old Puerto Rican students. From that analysis two basic tendencies were determined: explanations based on scientific content (closely connected to classical science) and explanations based on popular folk beliefs and «myths» (some ancient and others considered modern). [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3819
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 1 (2006) p. 125-138  
3.
12 p, 631.7 KB Tres enfoques de la investigación sobre concepciones alternativas / Pintó Casulleras, Roser (Roser) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Aliberas Maymí, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Gómez Carrillo, R. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
In the last years the researchers on Science Education have given preferent attention to student's conceptions. Studies have been carried out and their interest is still growing. Our purpose in this paper is to give an approach to three ways of focusing the question: the calternative conceptions», the «ways of reasoning» and the «causal mental models» approaches. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4228
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 2 (1996) p. 221-232  
4.
12 p, 711.3 KB Hacia una teoría sobre las ideas científicas de los alumnos: influencia del contexto / Posada, José María de
The different constructive psychological theories present some difficulties in order to explain and justify the results obtained by the researches carried out within the field named pupils'conceptions. [...]
1996 - 10.5565/rev/ensciencias.4206
Enseñanza de las ciencias, V. 14 n. 3 (1996) p. 303-314  

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
70 p, 1.2 MB Estudi de les concepcions dels estudiants de secundària sobre l'atenuació del so i les propietats acústiques dels materials / Hernández Rodríguez, María Isabel ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquesta recerca pretén conèixer com entenen els estudiants l'atenuació del so i les propietats dels materials utilitzats per atenuar el so per tal d'aportar noves percepcions sobre com ensenyar millor aquests conceptes. [...]
2008  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.