Resultats globals: 16 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 14 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 14 registres trobats  1 - 10següent  anar al registre:
1.
24 p, 2.7 MB Turismo en España, más allá del sol y la playa. Evolución reciente y cambios en los destinos de Litoral hacia un turismo cultural / Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Prat Forga, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Blanco-Romero, Asunción (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia)
En muchos destinos maduros, el tradicional turismo de litoral necesita productos innovadores que le ayuden a su regeneración. Uno de ellos es el turismo cultural. Así, en este trabajo, después de conocer la situación actual del turismo, en base a los datos disponibles, se profundiza en el caso del turismo cultural en España, entendido como un turismo complementario en los destinos de litoral, y se demuestra que, efectivamente, el país también se está posicionando como un destino internacional de turismo cultural que ayuda a la revitalización de unos destinos tradicionalmente orientados al sol y la playa.
In many mature destinations, the traditional tourism of littoral needs innovative products that help him to his regeneration. One of them is the cultural tourism. In this work paper, after knowing the current situation of the tourism, from data information, it is deepened in case of the cultural tourism in Spain, understood as a complementary tourism in the destinations of littoral, and there is demonstrated that, really, the country also is positioned as an international destination of cultural tourism that helps the regeneration of a destinations traditionally orientated to the sun and the beach.

2016 - 10.21138/bage.2289
Boletín de la Asociación de Geógrafos Españoles, Vol. 71 (2016) , p. 431-454 i p. 547-551
2 documents
2.
20 p, 2.1 MB Influence of cultural background on visitor segments' tourist destination image : A case study of barcelona and chinese tourists / Tian, Ming (Shanghai Institute of Tourism-Shanghai Normal University. Faculty of Event and Economic Management) ; Cànoves, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Chu, Yujing (Shanghai Normal University. Tourism College) ; Font Garolera, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Prat Forga, José María (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Geografía e Historia)
Tourists from different cultural backgrounds have different perceptions of the image of a tourist destination. This paper aims to investigate tourist destination image (TDI) from a national cultural perspective and to see whether there exists the influence of culture on a visitor segment's destination image as well as their travel behavior and satisfaction. [...]
2021 - 10.3390/land10060626
Land, Vol. 10 Núm. 6 (june 2021) , p. 626  
3.
28 p, 780.6 KB Estrategias de construcción y de difusión del patrimonio cultural de la ciudad de Grasse (Francia) / Rosati-Marzetti, Chloé (Université Côte d'Azur, LAPCOS)
Con un punto de vista antropológico, este articulo muestra que los mecanismos identitarios de elaboración pueden ser deconstruidos para poner en evidencia el patrimonio cultural en la vida de los individuos. [...]
From an anthropological point of view, the elaboration of identity mechanisms (rooted in monuments and landscapes) can be deconstructed in order to understand the impact of cultural heritage upon its inhabitants' lives. [...]

2021 - 10.5565/rev/periferia.806
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 26 Núm. 1 (2021) , p. 105-132 (Artículos)  
4.
26 p, 529.7 KB La adaptación al uso turístico del patrimonio cultural : una propuesta metodológica de evaluación / Arnandis-i-Agramunt, Ruben (Universitat de València. Departament de Geografia) ; Yagüe Perales, Rosa M. (Universitat de València. Departament d'Economia Aplicada) ; Pitarch Garrido, María Dolores (Universitat de València. Departament de Geografia)
El patrimoni és una construcció sociocultural i la seva funció depèn dels valors, interessos, tradicions i identitats de cada societat i de cada moment, de manera que queda subjecta tant al seu valor intrínsec com a allò que representa. [...]
El patrimonio es una construcción sociocultural cuya función depende de los valores, intereses, tradiciones e identidades de cada sociedad y de cada momento, por lo que queda sujeta tanto a su valor intrínseco como a lo que representa. [...]
Le patrimoine constitue une construction socioculturelle dépendante des valeurs, des intérêts, des traditions et des identités de chaque société et de chaque situation. Cependant, elle est subordonnée à sa propre valeur mais aussi à ce qu'il représente. [...]
Heritage is regarded as a socio-cultural construct whose function depends on the values, interests, traditions and identities of each society at each moment in time. In this sense, heritage is understood not only in terms of its intrinsic value, but also its meaning. [...]

2020 - 10.5565/rev/dag.559
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 66 Núm. 3 (2020) , p. 487-511 (Articles)  
5.
16 p, 278.6 KB Turismo chino en itinerarios culturales : el Camino de Santiago y la Ruta antigua de té y caballos / Shen, Jinjing (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Beltrán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este trabajo es un estudio comparativo de los turistas chinos que realizan el Camino de Santiago en España y la Ruta Antigua de Té y Caballos en China. Se parte de un breve estado de la cuestión sobre los itinerarios culturales como parte del turismo cultural, seguido de la evolución reciente del turismo chino interno e internacional para, a continuación, analizar la construcción/creación del Camino de Santiago y la Ruta antigua de té y caballos como destinos turísticos. [...]
This paper is a comparative study of Chinese tourists in the Camino de Santiago in Spain and the Ancient Tea Horse Road in China. First, we introduce a brief state of the arts on cultural routes as part of cultural tourism, and on the recent evolution of inbound and outbound Chinese tourism. [...]

2019 - 10.25145/j.pasos.2019.17.056
Pasos (El Sauzal), Vol. 17, núm. 4 (2019) , p. 811-826  
6.
19 p, 894.1 KB Redes sociales en Internet en el marco del turismo cultural : los museos en Bahía Blanca (Argentina) / Leonardi, Viviana Silvia (Universidad Nacional del Sur (Bahía Blanca, Argentina)) ; Elías, Silvina Renée (Universidad Nacional del Sur (Bahía Blanca, Argentina))
Actualmente, dada la situación económica internacional y con las nuevas motivaciones y exigencias de los turistas, los territorios apuestan por nuevos productos turísticos que ayuden a consolidar el destino. [...]
Nowadays, new motivations and tourists demands together with the international economic situation, commit the territories to search for new tourism products to consolidate the destinations. Among these new proposals, cultural tourism emerges with strength and museums tourism is a good alternative. [...]

2018 - 10.5565/rev/redes.732
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 29 Núm. 1 (2018) , p. 92-110 (Articulos)  
7.
113 p, 820.8 KB Joan Oliver : 'De ideología catalano-separatista, contrario al Régimen' (1963-1971) / Foguet i Boreu, Francesc 1971- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Joan Oliver fou un dels escriptors catalans a qui l'Oficina de Enlace obrí, el 1963, un expedient informatiu per controlar les seves activitats subversives. Creat pel règim franquista per exercir la vigilància i la repressió de qualsevol dissidència política, aquest organisme aplegà, entre 1963 i 1971, tota mena de documentació sobre l'escriptor sabadellenc: fitxes policials, informes secrets o confidencials, cartes o manifestos coŀectius, notes o notícies de premsa, fulls volants clandestins, etc. [...]
Joan Oliver was one of the Catalan writers on whom the Oficina de Enlace (Liaison Office) opened a file in 1963 to monitor his "subversive" activities. Set up by the Francoist regime to monitor and repress any political dissidence, between 1963 and 1971, this agency collected all kinds of documents against the Sabadell writer: police files, secret or confidential reports, collective letters or manifestos, press releases or notes, clandestine leaflets, etc. [...]

2015 - 10.7238/fit.v0i3.2806
Franquisme & transició, Num. 3 (2015) , p. 175-287  
8.
23 p, 2.5 MB (Re)descubrir la propia ciudad : reflexiones sobre las visitas guiadas en Barcelona / Díaz-Soria, Inmaculada (Université de Toulouse 2-Jean Jaurès)
El turisme es defineix tradicionalment com l'activitat que permet a l'individu (turista) visitar espais fora del seu entorn habitual. En un context globalitzat, hi ha una distorsió entre allò que es percep com a proper i allò que ens és llunyà, entre el conegut i el desconegut. [...]
Tourism is usually defined as an activity that allows individuals (tourists) to visit spaces outside their usual environment. In a globalized context, however, the meaning of close and far, of known and unknown, has been distorted. [...]
El turismo se define tradicionalmente como la actividad que permite al individuo (turista) visitar espacios fuera de su entorno habitual. En un contexto globalizado, lo que se percibe como cercano y lejano, como conocido y desconocido, se encuentra distorsionado. [...]
Le tourisme est traditionnellement défini comme l'activité permettant à un individu (le touriste) de visiter des espaces en dehors de son environnement habituel. Dans un contexte mondialisé, une distorsion s'est produite entre ce qui est perçu comme proche et lointain, entre ce qui est connu et ce qui est inconnu. [...]

2015 - 10.5565/rev/dag.268
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 61, Núm. 3 (setembre-desembre 2015) , p. 539-561 (Articles)  
9.
20 p, 402.8 KB La repetición de visitas en el turismo industrial : aplicación de un modelo de ecuaciones estructurales en el Bages y el Berguedà / Prat Forga, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Díaz-Soria, Inmaculada (Université de Toulouse 2-Le Mirail. Centre d'Études et de Recherche Travail Organisation)
En la actualidad, ante la creciente competitividad entre destinos, emerge el turismo cultural como un producto a tener en cuenta. Una de sus manifestaciones es el turismo industrial, que pone en valor turístico el patrimonio industrial de un territorio. [...]
En l'actualitat, davant la creixent competitivitat entre destinacions, emergeix el turisme cultural com un producte que cal tenir en compte. Una de les manifestacions que presenta és el turisme industrial, que afavoreix el patrimoni industrial d'un territori. [...]
Actuellement, face à la compétitivité croissante entre destinations, le tourisme culturel émerge comme un produit à prendre en compte. Le tourisme industriel est une de ses manifestations, en mettant en valeur touristiquement le patrimoine industriel d'un territoire. [...]
Currently, with growing competitiveness among destinations, cultural tourism emerges as a relevant product. Industrial tourism is one of its manifestations, bringing a tourism value into a territory's industrial heritage. [...]

2014 - 10.5565/rev/dag.88
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 60, Núm. 2 (Juny-Setembre 2014) , p. 349-368  
10.
12 p, 1.2 MB Le Musée-Médiateur du Préhistosite de Ramioul au Préhistomuseum reformulation d'un projet muséal à Flémalle (Liège, Belgique) / Collin, Fernand (Préhistosite de Ramioul - Musée de la Préhistoire (Wallonnie)) ; Wéra, Marie (Préhistosite de Ramioul - Musée de la Préhistoire (Wallonnie))
Le Préhistosite de Ramioul est situé à Flémalle (Liège, Belgique), au pied de la Grotte Ramioul. Es un projet de tourisme culturel déposé par le Musée de la Préhistoire en Wallonie; il est soutenu par des fonds européens (FEDER) et le Commissariat Général du Tourisme du Service Public de Wallonie. [...]
El Prèhistosite de Ramioul está situado en Flémalle (Lieja, Belgica), al pie de la Grotte Ramioul. Es un proyecto de turismo cultural financiado por el Museo de Prehistoria de Wallonie y financiado por diferentes fondos europeos (FEDER) y el Comisariado General de Turismo del Servicio Público de Wallonie. [...]
Ramiouil Prehistosite is located in Flémalle (Liège, Belgium), by Grotte Ramiouil. This project of cultural tourism is funded by the Prehistory Museum of Wallonie and diverse European funding (FEDER) and the General Tourism Commissioner of Wallonie Public Services. [...]

2013 - 10.5565/rev/tda.5
Treballs d'arqueologia, Núm. 19 (2013) , p. 69-80  

Articles : 14 registres trobats   1 - 10següent  anar al registre:
Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
102 p, 2.8 MB MAR de Cultura. Cultura i identitat a la comarca del Maresme / Simon Vilert, Set ; Blanco-Romero, Asunción, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Mar de Cultura pretén fer una anàlisi de la capacitat cultural de la comarca del Maresme, veure de quins recursos o equipaments culturals disposa i, finalment, projectar una imatge, en forma de marca turística i cultural, que interrelacioni els municipis de la comarca. [...]
"Mar de Cultura" pretende hacer un análisis de la capacidad cultural de la comarca del Maresme, ver de qué recursos o equipamientos culturales dispone y, finalmente, proyectar una imagen, en forma de marca turística y cultural, que interrelacione los municipios de la comarca. [...]
"Mar de Cultura" pretends to do an analysis about cultural capacity of el Maresme area, to see its cultural recourses and equipments and, finally, plan an icon, as a touristic brand, that connect the different towns of that Catalan area. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Humanitats [1139]  
2.
38 p, 158.4 KB Quantitative analysis of image factors in a cultural heritage tourist destination / Bové Sans, Miquel Àngel (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Laguado Ramírez, Raquel Irene (Universitat Rovira i Virgili. Departament d'Economia) ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
The tourism consumer's purchase decision process is, to a great extent, conditioned by the image the tourist has of the different destinations that make up his or her choice set. In a highly competitive international tourist market, those responsible for destinations' promotion and development policies seek differentiation strategies so that they may position the destinations in the most suitable market segments for their product in order to improve their attractiveness to visitors and increase or consolidate the economic benefits that tourism activity generates in their territory. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2012 (XREAP ; 2012-06)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.