Resultats globals: 10 registres trobats en 0.02 segons.
Articles, 8 registres trobats
Documents de recerca, 2 registres trobats
Articles 8 registres trobats  
1.
19 p, 954.1 KB Time to reconcile research findings and clinical practice on upper limb neurorehabilitation / Boccuni, Leonardo (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Marinelli, Lucio (IRCCS Ospedale Policlinico San Martino) ; Trompetto, Carlo (IRCCS Ospedale Policlinico San Martino) ; Pascual Leone, Álvaro (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Tormos, Jose M (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Universitat Autònoma de Barcelona
In the field of upper limb neurorehabilitation, the translation from research findings to clinical practice remains troublesome. Patients are not receiving treatments based on the best available evidence. [...]
2022 - 10.3389/fneur.2022.939748
Frontiers in neurology, Vol. 13 (july 2022)  
2.
5 p, 183.4 KB Intervención en psicología del deporte : un caso de remo de alta competición / Jaenes Sánchez, José Carlos (Universidad Pablo de Olavide) ; Caracuel Tubío, José Carlos (Universidad de Sevilla) ; Peñaloza Gómez, Rafael (Universidad Nacional Autónoma de México)
This paper describes the implementation of a sole intervention with a female international rower. Due to an attention deficit, this rower commits a technical error which leads to reduced performance, caused by an incorrect alignment of the boat in both training and competition situations. [...]
2012
Revista de psicología del deporte, Vol. 21, Núm. 1 (2012) , p. 59-63  
3.
22 p, 4.0 MB El enfoque neogibsoniano como marco conceptual y metodológico para el diseño de programas de entrenamiento deportivo / Ibáñez Gijón, Jorge (Universidad Autónoma de Madrid) ; Travieso García, David (Universidad Autónoma de Madrid) ; Jacobs, David M. (Universidad Autónoma de Madrid)
The neogibsonian approach holds that the processes of perceptual and perceptual-motor learning consist of improving the detection and use of the abundant information that exists in task environments. [...]
2011
Revista de psicología del deporte, Vol. 20, Núm. 2 ( 2011) , p. 667-688  
4.
12 p, 109.8 KB La utilización del feedback en disminución progresiva en el aprendizaje de la respuesta de reacción / Zubiaur González, Marta (Instituto Nacional Educación Física Castilla y León) ; Oña Sicilia, Antonio (Universidad de Granada. Departamento de Educación Física y Deportiva) ; Delgado Sánchez-Mateos, Juan
La frecuencia relativa del conocimiento de los resultados (CR) consiste en la proporción de información en relación al número total de ensayos. Una frecuencia baja de CR provoca un buen aprendizaje, pero suele ser perjudicial para la ejecución. [...]
The relative frequency of knowledge of results (KR) is the proportion of information to the total number of trials. A lower frequency of KR causes a good learning, but uses to be detrimental to practice performance. [...]

1998
Revista de psicología del deporte, Vol. 7, Núm. 2 (1998) , p. 57-68  
5.
15 p, 66.1 KB Knowledge of results precision and learning : a review / Sousa Mendes, Rui Manuel (Instituto Politécnico de Coimbra. Escola Superior de Educação) ; Bandeira Godinho, Mário Adriano (Universidade Técnica de Lisboa. Faculdade de Motricidade Humana)
La calidad de la información que el aprendiz recibe como consecuencia de la accion, en particular la precisión del conocimiento de los resultados, parece tener un efecto positivo en el proceso del aprendizaje. [...]
The quality of the information given to the subject after performance, particulary the Knowledge of Results (KR) precision, seems to have a positive influence on the learning process. In this article, we review the investigation produced in KR precision and emphasize the influence of some variables, like the task characteristics, the development level of subjects and their capacity to process KR information.

1994
Revista de psicología del deporte, Vol. 3, Núm. 2 (1994) , p. 23-37  
6.
12 p, 294.6 KB El enfoque de los sistemas dinámicos en el aprendizaje del bote en baloncesto en un contexto escolar / Sánchez Bañuelos, Fernando ; González Ravé, José María (Universidad de Castilla-La Mancha. Departamento de Actividad Física y Ciencias del Deporte)
En este articulo tratamos de demostrar la teoría de los sistemas dinámicos. Se realizó un diseno cuasiexperimental con dos grupos intactos no equivalentes. Grupo experimental (GE):25, grupo de control (GC):20, con medidas pretest y postest. [...]
This paper attempts to demonstrate the theory of dynamic systems. A quasi-experimental design with two intact, non-equivalent groups was drawn up: an experimental group (EG):25 and a control group (CG): 20; including pre and post-test measurements. [...]

2005
Revista de psicología del deporte, Vol. 14, Núm. 1 (2005) , p. 97-107  
7.
12 p, 68.9 KB Algunas consideraciones sobre la utilización del modelado en la adquisición de habilidades motrices en ninos / Zubiaur González, Marta (Universidad de León. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y del Deporte)
La demostración es una forma habitual de proporcionar instrucciones sobre la tarea en aprendizaje motor. De hecho la investigación ha demostrado que el modelado facilita la ejecución de una amplia variedad de habilidades. [...]
Visual demonstration has been used extensively as an instructional technique for motor learning. In fact, research has shown that modelling facilitates the performance of a variety of motor skills. However, few studies have investigated observational learning from a developmental perspective. [...]

2005
Revista de psicología del deporte, Vol. 14, Núm. 1 (2005) , p. 85-97  
8.
13 p, 101.8 KB Cómo hombres y mujeres aprenden movimientos de manera autodirigida : diferencias de género en la utilización de las estrategias de aprendizaje / Bund, Andreas (Oldenburg Universität)
Learning strategies, defined as specific and situational learning activities, have been a topic of psychological research for many years, mostly in academic context. The findings indicate gender differences in the use of learning strategies. [...]
2008
Revista de psicología del deporte, Vol. 17, Núm. 1 (2008) , p. 71-83  

Documents de recerca 2 registres trobats  
1.
14 p, 2.1 MB Development of a Chess AI and an Interactive Learning Game / Camprubí Casas, Quim ; Baldrich i Caselles, Ramon, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Chess is one of the most ancient games in humanity's history. It has been studied and explored for centuries, and the resulting knowledge has been stored in books of theory, still used today to teach chess apprentices. [...]
Els escacs són un dels jocs més antics de la història de la humanitat. Han set estudiats i explorats durant segles, i el coneixement resultant ha sigut emmagatzemat en llibres de teoria, utilitzats encara avui dia per entrenar nous aprenents. [...]
El ajedrez es uno de los juegos más viejos de la historia de la humanidad. Ha sido estudiado y explorado durante siglos, y el conocimiento resultante ha sido almacenado en libros de teoría, utilizados aun hoy día para entrenar nuevos aprendientes. [...]

2022
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
10 p, 1.3 MB Implementació d'un prototip de robot orientat a la conducció autònoma per a entorns educatius / Villar Mesurado, Sergio ; Moure, Juan C, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest projecte s'inicia des de la Universitat Autònoma de Barcelona amb la voluntat de construir una plataforma acadèmica que permeti explorar solucions de visió per computador basades en deep learning. [...]
This project starts in the Universitat Autonoma de Barcelona with the intention of building an academic platform that allows you to explore computer vision solutions based on deep learning. This article sets out the model started by the Computer Vision Center, which showed a bad behaivor, it shows the development carried out to correct this unwanted behaivor and the methodology followed during the process. [...]
Este proyecto se inicia desde la Universidad Autónoma de Barcelona con la voluntad de construir una plataforma académica que permita explorar soluciones de visión por computador basadas en deep learning. [...]

2018-07-02
Enginyeria Informàtica [958]  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.