Dipòsit Digital de Documents de la UAB 47 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
29 p, 850.5 KB Big data mining and comparative analyses across lexica on the relationship between syllable complexity and word stress / Post da Silveira, Amanda (Federal University of Jataí)
For about four decades, phonological theories have claimed that word stress assignment depends on the word's syllabic structure complexity in relation to syllabic position. This study analyzes the syllabic structure implications for word stress in three languages with weight-sensitive lexical stress, namely Brazilian Portuguese, British English, and American English. [...]
Durant unes quatre dècades, les teories fonològiques han afirmat que l'assignació de l'accent de la paraula depèn de la complexitat de l'estructura sil·làbica de la paraula en relació amb la posició sil·làbica. [...]
Desde hace unas cuatro décadas, las teorías fonológicas han sostenido que la asignación del acento depende de la complejidad de la estructura silábica de la palabra en relación con la posición silábica. [...]
Pendant environ quatre décennies, les théories phonologiques ont affirmé que l'affectation de l'accentuation des mots dépend de la complexité de la structure syllabique du mot par rapport à la position syllabique. [...]

2023 - 10.5565/rev/languesparole.132
Langue(s) & Parole, Vol. 8 (2023) , p. 149-177 (Articles)  
2.
22 p, 695.3 KB Cuando llevamos a clase la secuencia : L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites / Rodríguez Pérez, Silvia (Institut Josep Tapiro)
Este artículo desarrolla la aplicación en el aula de una propuesta didáctica realizada por Isabel Crespí y Ares Llop en torno al estudio del aspecto léxico con el objetivo de mejorar el repertorio léxico del alumnado y la producción de textos descriptivos. [...]
Aquest article desenvolupa l'aplicació a l'aula d'una proposta didàctica realitzada per Isabel Crespí i Ares Llop al voltant de l'estudi de l'aspecte lèxic amb l'objectiu de millorar el repertori lèxic de lalumnat i la producció de textos descriptius. [...]
This paper presents the application in the classroom of a proposed sequence made by Isabel Crespí and Ares Llop about the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.99
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 145-166 (Gramática en el aula)  
3.
29 p, 1.1 MB L'aspecte lèxic a la carta. Una seqüència per al treball de la riquesa verbal en les produccions escrites / Crespí, Isabel (Universitat de les Illes Balears) ; Llop Naya, Ares (University of Cambridge)
Aquest article planteja una aproximació a l'estudi de l'aspecte lèxic al segon cicle de l'ESO com a eina per facilitar l'ampliació del repertori lèxic i la millora de la dinamicitat dels textos descriptius dels aprenents. [...]
This paper presents an approach to the study of lexical aspect in the second stage of Secondary School Studies as a tool to facilitate the enrichment of vocabulary and the dynamicity of learners' written descriptions. [...]
Este artículo plantea una aproximación al estudio del aspecto léxico en el segundo ciclo de la ESO como herramienta para facilitar la ampliación del repertorio léxico y la mejora de la dinamicidad de los textos descriptivos de los aprendices. [...]

2023 - 10.5565/rev/regroc.95
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 6 Núm. 1 (2023) , p. 115-143 (Actualización gramatical)  
4.
51 p, 1.1 MB Dones al front. La participació femenina en contextos bèl·lics a través d'una anàlisi textual / Barbany Ció, Jordina ; Puigvert i Planagumà, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de l'Antiguitat i de l'Edat Mitjana
Aquest treball tracta la caracterització a les fonts clàssiques de tres dones que van participar en contextos bèl·lics als segles I aC i I dC: Fúlvia, Agripina la Major i Munàcia Plancina. A partir d'un estudi dels textos que les mencionen, i a partir d'una anàlisi del lèxic emprat, el present treball es qüestiona si la presència d'aquestes dones en un context de guerra suposa o no un canvi en la seva representació a les fonts.
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Ciències de l'Antiguitat [1389]  
5.
55 p, 932.1 KB Aproximación al estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga / Fernández Cámara, Marina ; Clavería Nadal, Gloria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo se centra en la transcripción paleográfica y el estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga, atendiendo a dos aspectos complementarios: la composición genealógica -fondo patrimonial, préstamos y palabras generadas mediante RFP- y el contenido semántico, pues esta tipología documental se caracteriza por la presencia de una variedad de artículos que pueden organizarse de acuerdo con unos ámbitos o campos semánticos específicos: textil, artístico, religioso, de la ornamentación y de la ropa de hogar, de los colores, de la indumentaria femenina, de los utensilios de cocina y baño, del mobiliario, etc.
Aquest treball se centra en la transcripció paleogràfica i l'estudi del lèxic de l'inventari de béns de la senyora Elena de Zúñiga, atenent dos aspectes complementaris: la composició genealògica -fons patrimonial, préstecs i paraules generades mitjançant RFP- i el contingut semàntic, doncs aquesta tipologia documental es caracteritza per la presència d'una varietat d'articles que es poden organitzar segons uns àmbits o camps semàntics específics: tèxtil, artístic, religiós, de l'ornamentació i de la roba de la llar, dels colors, de la indumentària femenina, dels utensilis de cuina i bany, del mobiliari, etc.

2023
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
6.
21 p, 242.8 KB "Estaban en gran cuita y en fiero pesar" : Colocaciones N+ A de valor intensive en castellano medieval / García Pérez, Rafael (Universidad Carlos III de Madrid)
Este trabajo supone un primer acercamiento a las colocaciones medievales de carácter intensivo N+adj. Se estudian, en concreto, cuatro grupos de adjetivos semánticamente relacionados cuyo valor intensificador fue el resultado de procesos de metaforización: metaforización del tamaño, metaforización de la fuerza, metaforización de cualidades y metaforización espacial. [...]
Ce travail présente une première approche des collocations médiévales N+adj à valeur intensive. Plus précisément sont étudiés quatre groupes d'adjectifs sémantiquement liés dont la valeur d'intensification était le résultat de processus de métaphorisation : métaphorisation de la grandeur, métaphorisation de la force, métaphorisation des qualités et métaphorisation de l'espace. [...]
Aquest treball suposa una primera aproximació a les col·locacions medievals de caràcter intensiu N+adj. S'hi estudien, en concret, quatre grups d'adjectius semànticament relacionats el valor intensificador dels quals fou el resultat de processos de metaforització: metaforització de la mida, metaforització de la força, metaforització de qualitats i metaforització espacial. [...]
This work offers a first approach to medieval collocations with intensive value N+Adj. More specifically, four groups of semantically related adjectives are studied, as their intensive meaning was the result of metaphorization processes: metaphorization of size, metaphorization of strength, metaphorization of qualities and metaphorization of space. [...]

2022 - 10.5565/rev/languesparole.103
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 131-151 (Articles)  
7.
25 p, 191.0 KB El nombre del sexo : el léxico de la sexualidad en la Castilla de la Edad Media / Ortega Baún, Ana E. (Universidad de Valladolid)
Esta investigación busca y analiza el vocabulario que se usó para hablar de sexo en Castilla entre el siglo X y la primera mitad del XVI con dos objetivos. El primero, el averiguar con exactitud qué léxico se utilizaba a la hora de hablar de sexualidad en general, de las zonas erógenas del cuerpo humano y del acto sexual. [...]
Aquesta recerca busca i analitza el vocabulari que es va usar per a parlar de sexe a Castella entre el segle X i la primera meitat del XVI amb dos objectius. El primer, l'esbrinar amb exactitud quin lèxic s'utilitzava a l'hora de parlar de sexualitat en general, de les zones erògenes del cos humà i de l'acte sexual. [...]
This research searches and analyzes the vocabulary that was used to talk about sex in Castile between the 10th century and the first half of the 16th with two objectives. The first, to find out exactly what lexicon was used when talking about sexuality in general, about the erogenous zones of the human body and the sexual act. [...]

2022 - 10.5565/rev/medievalia.584
Medievalia, Vol. 25 Núm. 1 (2022) , p. 47-71 (Artículos)  
8.
1 p, 60.4 KB Quan podrem escriure 'làmpara', 'prous' i 'masses'? / Vall, Toni, 1979- (Universitat Autònoma de Barcelona)
Article sobre la presentació del llibre "Canvi d'agulles: per un català més ric, àgil i senzill" (RBA) a l'Ateneu Barcelonès en format tertúlia -Què fem amb el català?.
2015
Ara, Núm. 1591 (21 Abril 2015) , p. 37  
9.
39 p, 790.0 KB El léxico de la ecología en el Diccionario de la lengua española de la RAE: un análisis diacrónico de los términos 'altruismo', 'anacoresis', 'clímax' y 'eutrofia' / Sancho Ruiz, Raquel ; Pedote, Giuseppe Simone, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El léxico de la ecología y el medioambiente se ha difundido con gran rapidez en los últimos tiempos a través de los medios de comunicación y la importante labor de diversas organizaciones sociales. [...]
El lèxic de l'ecologia i el medi ambient s'ha difós amb gran rapidesa en els darrers temps a través dels mitjans de comunicació i la tasca important de diverses organitzacions socials. Com a conseqüència, han sorgit diversos diccionaris d'ecologia i s'ha afegit la marca temàtica d'ecologia al Diccionari de la RAE, que actualment recull un total de 22 termes. [...]

2022
Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]  
10.
17 p, 936.4 KB El Pla de Departament Phi. Una empenta lingüística a la competència científica / Rotllan, Marta (INS Marta Estrada) ; Muñoz, Maria 1963- (INS Marta Estrada) ; Garcia, Antoni (INS Marta Estrada) ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ; Hernández, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Domènech Casal, Jordi (Ins Marta Estrada)
Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d'actuacions i activitats. [...]
The development of scientific competence is a challenge that requires a sustained inclusion of epistemic, cognitive, and linguistic components that methodologically impact the design of actions and activities. [...]
Desplegar una enseñanza competencial de las Ciencias es un reto que requiere incluir de manera sostenida componentes epistémicas, cognitivas y lingüísticas que impactan metodológicamente en el diseño de actuaciones y actividades. [...]

2022 - 10.5565/rev/ciencies.449
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 21-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 47 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.