1.
|
29 p, 850.5 KB |
Big data mining and comparative analyses across lexica on the relationship between syllable complexity and word stress
/
Post da Silveira, Amanda (Federal University of Jataí)
For about four decades, phonological theories have claimed that word stress assignment depends on the word's syllabic structure complexity in relation to syllabic position. This study analyzes the syllabic structure implications for word stress in three languages with weight-sensitive lexical stress, namely Brazilian Portuguese, British English, and American English. [...] Durant unes quatre dècades, les teories fonològiques han afirmat que l'assignació de l'accent de la paraula depèn de la complexitat de l'estructura sil·làbica de la paraula en relació amb la posició sil·làbica. [...] Desde hace unas cuatro décadas, las teorías fonológicas han sostenido que la asignación del acento depende de la complejidad de la estructura silábica de la palabra en relación con la posición silábica. [...] Pendant environ quatre décennies, les théories phonologiques ont affirmé que l'affectation de l'accentuation des mots dépend de la complexité de la structure syllabique du mot par rapport à la position syllabique. [...]
2023 - 10.5565/rev/languesparole.132
Langue(s) & Parole, Vol. 8 (2023) , p. 149-177 (Articles)
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
55 p, 932.1 KB |
Aproximación al estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga
/
Fernández Cámara, Marina ;
Clavería Nadal, Gloria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
El presente trabajo se centra en la transcripción paleográfica y el estudio del léxico del inventario de bienes de doña Elena de Zúñiga, atendiendo a dos aspectos complementarios: la composición genealógica -fondo patrimonial, préstamos y palabras generadas mediante RFP- y el contenido semántico, pues esta tipología documental se caracteriza por la presencia de una variedad de artículos que pueden organizarse de acuerdo con unos ámbitos o campos semánticos específicos: textil, artístico, religioso, de la ornamentación y de la ropa de hogar, de los colores, de la indumentaria femenina, de los utensilios de cocina y baño, del mobiliario, etc. Aquest treball se centra en la transcripció paleogràfica i l'estudi del lèxic de l'inventari de béns de la senyora Elena de Zúñiga, atenent dos aspectes complementaris: la composició genealògica -fons patrimonial, préstecs i paraules generades mitjançant RFP- i el contingut semàntic, doncs aquesta tipologia documental es caracteritza per la presència d'una varietat d'articles que es poden organitzar segons uns àmbits o camps semàntics específics: tèxtil, artístic, religiós, de l'ornamentació i de la roba de la llar, dels colors, de la indumentària femenina, dels utensilis de cuina i bany, del mobiliari, etc.
2023 Grau en Llengua i Literatura Espanyoles [1481]
|
|
6.
|
21 p, 242.8 KB |
"Estaban en gran cuita y en fiero pesar" : Colocaciones N+ A de valor intensive en castellano medieval
/
García Pérez, Rafael (Universidad Carlos III de Madrid)
Este trabajo supone un primer acercamiento a las colocaciones medievales de carácter intensivo N+adj. Se estudian, en concreto, cuatro grupos de adjetivos semánticamente relacionados cuyo valor intensificador fue el resultado de procesos de metaforización: metaforización del tamaño, metaforización de la fuerza, metaforización de cualidades y metaforización espacial. [...] Ce travail présente une première approche des collocations médiévales N+adj à valeur intensive. Plus précisément sont étudiés quatre groupes d'adjectifs sémantiquement liés dont la valeur d'intensification était le résultat de processus de métaphorisation : métaphorisation de la grandeur, métaphorisation de la force, métaphorisation des qualités et métaphorisation de l'espace. [...] Aquest treball suposa una primera aproximació a les col·locacions medievals de caràcter intensiu N+adj. S'hi estudien, en concret, quatre grups d'adjectius semànticament relacionats el valor intensificador dels quals fou el resultat de processos de metaforització: metaforització de la mida, metaforització de la força, metaforització de qualitats i metaforització espacial. [...] This work offers a first approach to medieval collocations with intensive value N+Adj. More specifically, four groups of semantically related adjectives are studied, as their intensive meaning was the result of metaphorization processes: metaphorization of size, metaphorization of strength, metaphorization of qualities and metaphorization of space. [...]
2022 - 10.5565/rev/languesparole.103
Langue(s) & Parole, Vol. 7 (2022) , p. 131-151 (Articles)
|
|
7.
|
25 p, 191.0 KB |
El nombre del sexo : el léxico de la sexualidad en la Castilla de la Edad Media
/
Ortega Baún, Ana E. (Universidad de Valladolid)
Esta investigación busca y analiza el vocabulario que se usó para hablar de sexo en Castilla entre el siglo X y la primera mitad del XVI con dos objetivos. El primero, el averiguar con exactitud qué léxico se utilizaba a la hora de hablar de sexualidad en general, de las zonas erógenas del cuerpo humano y del acto sexual. [...] Aquesta recerca busca i analitza el vocabulari que es va usar per a parlar de sexe a Castella entre el segle X i la primera meitat del XVI amb dos objectius. El primer, l'esbrinar amb exactitud quin lèxic s'utilitzava a l'hora de parlar de sexualitat en general, de les zones erògenes del cos humà i de l'acte sexual. [...] This research searches and analyzes the vocabulary that was used to talk about sex in Castile between the 10th century and the first half of the 16th with two objectives. The first, to find out exactly what lexicon was used when talking about sexuality in general, about the erogenous zones of the human body and the sexual act. [...]
2022 - 10.5565/rev/medievalia.584
Medievalia, Vol. 25 Núm. 1 (2022) , p. 47-71 (Artículos)
|
|
8.
|
|
9.
|
|
10.
|
17 p, 936.4 KB |
El Pla de Departament Phi. Una empenta lingüística a la competència científica
/
Rotllan, Marta (INS Marta Estrada) ;
Muñoz, Maria 1963- (INS Marta Estrada) ;
Garcia, Antoni (INS Marta Estrada) ;
Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Rovira i Virgili. Departament de Pedagogia) ;
Hernández, Marisa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ;
Domènech Casal, Jordi (Ins Marta Estrada)
Desplegar un ensenyament competencial de les Ciències és un repte que requereix incloure de manera sostinguda components epistèmiques, cognitives i lingüístiques que impacten metodològicament en el disseny d'actuacions i activitats. [...] The development of scientific competence is a challenge that requires a sustained inclusion of epistemic, cognitive, and linguistic components that methodologically impact the design of actions and activities. [...] Desplegar una enseñanza competencial de las Ciencias es un reto que requiere incluir de manera sostenida componentes epistémicas, cognitivas y lingüísticas que impactan metodológicamente en el diseño de actuaciones y actividades. [...]
2022 - 10.5565/rev/ciencies.449
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 43 (2022) , p. 21-37 (Experiències didàctiques i treballs pràctics)
|
|