Resultats globals: 29 registres trobats en 0.03 segons.
Articles, 26 registres trobats
Contribucions a jornades i congressos, 1 registres trobats
Llibres i col·leccions, 1 registres trobats
Documents de recerca, 1 registres trobats
Articles 26 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre:
1.
26 p, 249.0 KB Aurora González Echevarría o la fundamentación teórica de la Antropología / Prat Carós, Joan (Universitat Rovira i Virgili)
El texto se plantea como un recorrido bio-bibliográfico de la obra de Aurora González, Catedrática emérita de la Universidad Autónoma de Barcelona. La autora, una de las representantes más conspicuas de la necesidad de fundamentar la reflexión e investigación antropológicas sobre bases teóricas sólidas, ha trabajado incansablemente en esta dirección. [...]
El text es planteja com un recorregut biobibliogràfic de l'obra d'Aurora González, Catedràtica emèrita de la Universitat Autònoma de Barcelona. L'autora, una de les representants més conspícues de la necessitat de fonamentar la reflexió i la recerca antropològiques sobre bases teòriques sòlides, ha treballat incansablement en aquesta direcció. [...]
The text is presented as a bio-bibliographic tour of the work of Aurora González, Emeritus Professor at the Autonomous University of Barcelona. The author, one of the most conspicuous representatives of the need to base anthropological reflection and research on solid theoretical foundations, has worked tirelessly in this direction. [...]
O texto é apresentado como um percurso biobibliográfico pela obra de Aurora González, professora emérita da Universidade Autônoma de Barcelona. O autor, um dos mais conspícuos representantes da necessidade de fundamentar a reflexão e a pesquisa antropológica em sólidos fundamentos teóricos, tem trabalhado incansavelmente nessa direção. [...]

2023 - 10.5565/rev/periferia.917
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 28 Núm. 1 (2023) , p. 140-165 (Grupos de investigación)  
2.
20 p, 142.3 KB The world worth making : Implementing care aesthetics to boost well-being / Spaid, Sue (Northern Kentucky University)
In treating care as a moral imperative, the ethics of care aims for normativity, yet its normativity is thrown into jeopardy by the fact that standards of care vary dramatically among care-givers. To counter the limitations of care ethics, I propose care aesthetics, whose success reflects measurable metrics. [...]
En tractar les cures com un imperatiu moral, l'ètica de la cura té com a objectiu la normativitat, però la seva normativitat es veu amenaçada pel fet que els estàndards d'atenció varien dràsticament entre els cuidadors. [...]
Al tratar los cuidados como un imperativo moral, la ética del cuidado tiene como objetivo la normatividad, pero su normatividad se ve amenazada porque los estándares de atención varían drásticamente entre los cuidadores. [...]

2022 - 10.5565/rev/enrahonar.1406
Enrahonar, Vol. 69 (2022) , p. 127-146 (Articles)  
3.
23 p, 695.8 KB La enseñanza del verbo y la actividad metalingüística de los alumnos : dos investigaciones en aulas de Secundaria / Durán, Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Rodríguez Gonzalo, Carmen (Universitat de València)
La investigación en Didáctica de la lengua persigue entender las relaciones entre la perspectiva de la enseñanza, la perspectiva del aprendizaje y la de los contenidos trabajados en el aula de Lengua. [...]
La investigació en Didàctica de la llengua persegueix entendre les relacions entre la perspectiva de l'ensenyament, la perspectiva de l'aprenentatge i la dels continguts treballats a l'aula de Llengua. [...]
Research in language learning seeks to understand the relationship between the teachers' perspective, the students' perspective and the content in the language classroom. This paper focuses on the verb as grammatical content from two investigations based on the metalinguistic activity of the students of ESO (Compulsory Secondary Education). [...]

2020 - 10.5565/rev/regroc.24
ReGroc : revista de gramática orientada a las competencias, Vol. 3 Núm. 1 (2020) , p. 113-135 (Gramática en el aula)  
4.
11 p, 586.8 KB Llegir, interpretar, traduir : el difícil equilibri entre el text original i el text meta / Corredor Plaja, Anna-Maria (Universitat de Girona. Departament de Filologia i Comunicació)
Haver traduït una vintena d'obres, la majoria literàries, suposa tenir un cert bagatge adquirit, en part, a còpia d'haver de resoldre mil i una dificultats i dubtes diversos sorgits durant el procés de traducció de cadascun dels textos. [...]
Having translated some twenty works, the majority of them literary works, means having a certain experience acquired, part of it, due to having to solve a thousand and one difficulties, and doubts that have arisen during the process of translation of each of the texts. [...]

2015
Quaderns : revista de traducció, Núm. 22 (2015) , p. 233-243 (Articles)  
5.
13 p, 1.6 MB Experiencias de posgrado sobre el envejecimiento a través de nubes de palabras / Sarasola Sánchez-Serrano, José Luis (Universidad Pablo de Olavide) ; López Meneses, Eloy (Universidad Pablo de Olavide) ; Fernández Márquez, Esther (Universidad Pablo de Olavide)
La experiencia de posgrado consiste en plantear al estudiantado una reflexión introspectiva a través de nubes de conceptos sobre los principales aspectos que caracterizan la Vejez, con la aplicación social Wordle (http://www. [...]
The university experience consists of raise the introspective reflection through clouds on major concepts that characterize old age with social application Wordle (http://www. wordle. net). This software enables you to design dynamically and easily social tag clouds from the concepts indicated. [...]

2013
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 25 (abril 2013) , p. 1-13  
6.
6 p, 64.2 KB MT and Proper Nouns : how a German Model Became a Boat Operator / Inge Karsch, Barbara (BIK Terminology)
Writers and translators have difficulties treating proper nouns correctly. These designations represent concepts that are very likely not common knowledge. While humans can research, machines can only apply data provided. [...]
Tant redactors com traductors tenen dificultats per realitzar el tractament correcte dels noms propis. Aquestes denominacions representen conceptes que probablement no pertanyen al coneixement comú. [...]
Tanto redactores como traductores tienen dificultades para realizar el tratamiento correcto de los nombres propios. Estas denominaciones representan conceptos que probablemente no pertenezcan al conocimiento común. [...]

2012 - 10.5565/rev/tradumatica.29
Tradumàtica, Núm. 10 (2012) , p. 205-210  
7.
24 p, 910.4 KB Procesos conceptuales y cognitivos en la introducción de las ecuaciones diferenciales ordinarias vía la resolución de problemas / Camacho Machín, Matías (Universidad de La Laguna) ; Perdomo Díaz, Josefa (Universidad de La Laguna y Centro de Modelamiento Matemático (Chile)) ; Santos Trigo, Manuel (Cinvestav-IPN)
En este artículo se identifican y analizan los procesos cognitivos que desarrollan un grupo de estudiantes de primer curso de la licenciatura en Química mientras resuelven un problema diseñado como parte de un Módulo de Enseñanza para la introducción de las Ecuaciones Diferenciales Ordinarias (EDO). [...]
This study aims to analyze cognitive processes that a group of first year Chemistry students exhibit while working on a task that involves dealing with a variation phenomenon. The task is part of a teaching module to introduce the study of Ordinary Differential Equations. [...]

2012 - 10.5565/rev/ec/v30n2.609
Enseñanza de las ciencias, Vol. 30, Núm. 2 (juny 2012) , p. 9-32  
8.
27 p, 287.6 KB The concept of "shame" in Arabic : bilingual dictionaries and the challenge of defining culture-based emotions / Al Jallad, Nader (Universidad de Córdoba)
This article describes a theoretical framework through which to analyze, understand and describe the feeling of "shame"in Arabic. For this we have to develop a device previously linguistic, cognitive and cultural explanation to accommodate this complex feeling in Arab culture. [...]
Este artículo describe un marco teórico a través del cual analizar, entender y describir el sentimiento de "vergüenza" en árabe. Para ello se ha de desarrollar previamente un aparato lingüístico, cognitivo y cultural que dé cabida a la explicación de este sentimiento tan complejo en la cultura árabe. [...]

2010
Language design : journal of theoretical and experimental linguistics, Vol. 12, Núm. (2010) , p. 31-57  
9.
16 p, 678.9 KB Sobre la aplicación y uso del concepto de derivada en el estudio de conceptos económicos en estudiantes de bachillerato y universidad / Ariza, Ángel (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Llinares, Salvador (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
2009 - 10.5565/rev/ensciencias.3667
Enseñanza de las ciencias, V. 27 n. 1 (2009) p. 121-136  
10.
17 p, 720.7 KB Algunas ideas del alumnado de secundaria sobre conceptos básicos de genética / Caballero Armenta, Manuela
Las ideas previas del alumnado inciden de una manera muy directa en el proceso de enseñanza-aprendizaje. En este trabajo se muestran las que tienen algunos alumnos de educación secundaria sobre determinados conceptos de genética y sobre otros aspectos relacionados con el aprendizaje de esta disciplina.
Pupils' preconceptions very directly affect the education learning process. This paper includes those that some secondary pupils have about certain genetics concepts and other aspects related to learning in this discipline.

2008 - 10.5565/rev/ensciencias.3677
Enseñanza de las ciencias, V. 26 n. 2 (2008) p. 227-244  

Articles : 26 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Contribucions a jornades i congressos 1 registres trobats  
1.
10 p, 46.0 KB Institucions polítiques de Catalunya : creació de materials docents en suport digital que fomentin la interacció amb l'estudiant a partir de la visualització de conceptes (2006mqd00005) / Pérez Francesch, Joan Lluís, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Vilaseca, Marcel Mateu (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
A partir de la constatació de la conveniència de dotar els estudis de dret d'una forta càrrega conceptual, la qual cosa es veu facilitada per la utilització de recursos virtuals, elaborem uns materials, amb una plantilla, en la que hi ha l'explicació de cada lliçó, però també d'altres elements, com ara esquemes, gràfics, quadres sinòptics, recursos bibliogràfics, legislació i jurisprudència, textos reproduïts o esmentats, qüestionaris, temes de debat, tests, materials audiovisuals o enllaços de la xarxa. [...]
After realizing the benefits of a conceptual approach to the study of law, facilitated by the use of internet resources, we have provided resources that include not only an explanation of each lesson but also other resources such as : diagrams, charts, bibliographic resources, legislation and jurisprudence, reproduced or quoted texts, questionnaires, debates, self tests, audio-visual materials and internet links. [...]
A partir de la constatación de la conveniencia de dotar los estudios de derecho de una fuerte carga conceptual, lo cual se ve facilitado por la utilización de recursos virtuales, elaboramos unos materiales, con una plantilla en la que hay la explicación de cada lección, pero también otros elementos como esquemas, gráficos, cuadros sinópticos, recursos bibliográficos, legislación y jurisprudencia, textos reproducidos o citados, cuestionarios, temas de debate, test de autocomprobación, materiales audiovisuales o enlaces a la red. [...]

2007
Jornades d'Innovació Docent de la UAB, 4es : 2007  

Llibres i col·leccions 1 registres trobats  
1.
10 p, 111.1 KB Institucions polítiques de Catalunya / Pérez Francesch, Joan Lluís, 1959- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Mateu Vilaseca, Marcel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Freixes Montes, Jordi Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Guillén Lasierra, Francesc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Roig Batalla, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Fernández Amor, José Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
L'objecte d'estudi és l'Estatut d'Autonomia de Catalunya (EAC) de 2006, des d'una perspectiva jurídica, que correspon fonamentalment a l'assignatura Institucions Polítiques de Catalunya de 4t curs de la llicenciatura de Dret de la UAB. [...]
El objeto de estudio es el Estatuto de Autonomía de Cataluña (EAC) de 2006, desde una perspectiva jurídica, que corresponde fundamentalmente a la asignatura Instituciones Políticas de Cataluña de 4. [...]
The subject of this study is Catalonia's 2006 Charter of Self-Government from a legal perspective, which fundamentally corresponds to the course "Political Institutions in Catalonia» from the fourth year of the Bachelor's degree in Law at the UAB. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències socials i en ciències humanes: cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 43-52
4 documents

Documents de recerca 1 registres trobats  
1.
19 p, 1.8 MB El análisis demográfico desde la perspectiva de género / Solsona, Montserrat
En esta ponencia se exponen algunos aspectos conceptuales y metodológicos de la perspectiva de género en demografía. Primero, se presenta el nuevo paradigma demográfico que se consolida a partir de la Conferencia Internacional de Población y Desarrollo de El Cairo (1994). [...]
En aquesta ponència s'exposen alguns aspectes conceptuals i metodològics de la perspectiva de gènere en demografia. Primer, es presenta el nou paradigma demogràfic que es consolida a partir de la Conferència Internacional de Població i Desenvolupament del Caire (1994). [...]
In this lecture, some conceptual and methodological aspects of the gender perspective in demography will be presented. First, an account is given of the new demographic paradigm which consolidated after the International Conference on Population and Development in Cairo (1994). [...]

Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2011 (Papers de demografia (Centre d'Estudis Demogràfics) ; 391)  

Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.