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26 p, 907.8 KB Estrategias de sentido numérico en estudiantes del Grado en Matemáticas / Almeida, Rut ; Bruno Castañenda, Alicia (Universidad de La Laguna) ; Perdomo Díaz, Josefa (Universidad de Chile. Centro de Modelamiento Matemático y Centro de Investigación Avanzada en Educación.)
Se presentan resultados de una investigación sobre el sentido numérico de un grupo de estudiantes universitarios del Grado en Matemáticas en España. El objetivo de la investigación es estudiar el uso de estrategias asociadas al sentido numérico que manifiestan estos estudiantes. [...]
This paper presents results of an investigation about the number sense of a student group from the Mathematics Degree from Spain. The objective of this research is to study the use of strategies associated to number sense shown by these students. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.997
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 2 (Junio 2014) , p. 9-34  
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10 p, 392.9 KB Modelos matemáticos de la sociedad y aplicaciones. Crecimiento de las redes sociales / Tello, Nelia (Universidad Nacional Autónoma de México. Escuela Nacional de Trabajo Social) ; de la Peña, José Antonio (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Matemáticas) ; Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (México)
Revisamos varios modelos de crecimiento que han sido propuestos para redes: el crecimiento aleatorio de Erdös y Ranyi, el crecimiento libre de escala de Barábasi propuesto originalmente para el internet, el modelo ? de crecimiento de Watts y Strogatz. [...]
We review several models of growth of networks: random growth as proposed by Erdös and Ranyi, the scale-free networks as proposed by Barábasi for the growth of the internet, the ?-model of Watts and Strogatz. [...]

2013 - 10.5565/rev/redes.248
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 24, Núm. 1 (Junio 2013) , p. 264-273  
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9 p, 441.7 KB Modelos matemáticos de la sociedad y aplicaciones. Grupos en la red social / Tello, Nelia (Universidad Nacional Autónoma de México. Escuela Nacional de Trabajo Social) ; de la Peña, José Antonio (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Matemáticas) ; Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (México)
Consideramos la estructura de las redes sociales S correspondientes a sociedades primitivas donde cada individuo pertenece a un clan. El número de clanes y el tamaño de la sociedad se pueden acotar en función del número de Perron r(S), asociado a la matriz de adyacencia de la red, que a su vez es menor que el número de Dunbar de la sociedad, esto es, r(S) = D(S). [...]
We consider the structure of social networks corresponding to primitive societies where each individual belongs to a clan. The number of clans and the size of the society are bounded as functions of the Perron number r(S) of the adjacency matrix of the network. [...]

2013 - 10.5565/rev/redes.245
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 24, Núm. 1 (Junio 2013) , p. 236-244  
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9 p, 322.4 KB Modelos matemáticos de la sociedad y aplicaciones. El individuo en el entorno social / Tello, Nelia (Universidad Nacional Autónoma de México. Escuela Nacional de Trabajo Social) ; de la Peña, José Antonio (Universidad Nacional Autónoma de México. Instituto de Matemáticas) ; Consejo Nacional de Ciencia y Tecnología (México)
Consideremos una red social S cuyos nodos son los individuos que están vinculados por medio de aristas que representan, según su peso, la intensidad de la relación. Centramos nuestra atención en la estructura local de la red, esto es, en la información asociada a los individuos como nodos de la red. [...]
We consider a social network S whose nodes are the individuals who are linked by edges representing bonds of different weight. We devote our attention to the local structure of the network, that is, the information coming from the individual nodes of the network. [...]

2013 - 10.5565/rev/redes.244
Redes : revista hispana para el análisis de redes sociales, Vol. 24, Núm. 1 (Junio 2013) , p. 227-235  
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20 p, 242.1 KB Iterative beam search for simple assembly line balancing with a fixed number of work stations / Blum, Christian
The simple assembly line balancing problem (SALBP) concerns the assignment of tasks with pre-defined processing times to work stations that are arranged in a line. Hereby, precedence constraints between the tasks must be respected. [...]
2011
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 35, Núm. 2 (July-December 2011) , p. 145-164  
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16 p, 508.2 KB Correspondence analysis and 2-way clustering (p. 27-41) / Ciampi, Antonio (McGill University, Montreal) ; González Marcos, Ana (Universidad de León) ; Castejón Limas, Manuel (Universidad de León)
Correspondence analysis followed by clustering of both rows and columns of a data matrix is proposed as an approach to two-way clustering. The novelty of this contribution consists of: i) proposing a simple method for the selecting of the number of axes; ii) visualizing the data matrix as is done in micro-array analysis; iii) enhancing this representation by emphasizing those variables and those individuals which are 'well represented' in the subspace of the chosen axes. [...]
2005
SORT : statistics and operations research transactions, Vol. 29, Núm. 1 (January-June 2005) , p. 27-42  
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36 p, 441.5 KB A degree problem for two algebraic numbers and their sum / Drungilas, P. ; Dubickas, A. ; Smyth, C.
For all but one positive integer triplet (a; b; c) with a < b < c and b < 6, we decide whether there are algebraic numbers α,β and γ of degrees a, b and y, respectively, such that α+β+γ = 0. [...]
2012 - 10.5565/PUBLMAT_56212_07
Publicacions matemàtiques, Vol. 56, Núm. 2 (2012) , p. 413-448  
92.
5 p, 299.1 KB Juguem amb la taula periòdica / Castelló Rico, Esther (Institut La Llauna, Badalona) ; Seba Font, Elena (Institut La Llauna, Badalona)
L'aprenentatge de la taula periòdica, els seus elements i els seus símbols també es pot realitzar d'una manera divertida. A continuació es presenta una activitat que es pot proposar als alumnes d'ESO dins de la unitat corresponent a l'estudi de l'àtom i de la taula periòdica.
2011 - 10.5565/rev/ciencies.136
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 19 (Juny 2011) , p. 9-13  
93.
14 p, 1.2 MB Construcción del concepto múltiplo común en el dominio de los números naturales / Roig, Ana Isabel (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Llinares, Salvador (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica) ; Penalva Martínez, María del Carmen (Universitat d'Alacant. Departament d'Innovació i Formació Didàctica)
El objetivo de esta investigación fue caracterizar el proceso de construcción del concepto de múltiplo común de dos números naturales como parte del esquema de divisibilidad en estudiantes de educación secundaria. [...]
The purpose of this research was to characterize the construction process of common multiple of two whole numbers as a part of divisibility scheme in Secondary School students. From the analysis of clinical interviews with Secondary School students when solving a word-problem and justifying their decisions, we identify two cognitive moments in the constructive process generated in some cases in the context of problem solving. [...]

2010 - 10.5565/rev/ec/v28n2.50
Enseñanza de las ciencias, Vol. 28, Núm. 2 (2010) , p. 261-273  
94.
15 p, 815.8 KB Fractional and integral colourings / Kilakos, K. (London School of Economics. Department of Operational Research) ; Marcotte, O. (Université du Québec à Montréal. Département d'Informatique)
1997
Mathematical Programming, vol. 76 n. 2 (1997) p. 333-347  
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