Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/1113
La docència a la UAB
Hernanz, Ma. Lluïsa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)

Data: 2001
Resum: La universitat està abocada a fer front a un nou entorn marcat per una sèrie de transformacions profundes que afecten àmbits diversos. La migració accelerada d'un sistema d'universitat tradicional -amb una oferta rígida i poc diversificada de titulacions homologades i una demanda «segura» d'estudiants locals entre els 18 i els 25 anys, dedicats prioritàriament a l'estudi presencial- a un nou model molt més flexible, tant pel que fa a la tipologia de les carreres com a les característiques dels alumnes, ha comportat un procés paral·lel de reflexió entorn de la docència sensu lato, que ha esdevingut un factor clau de competitivitat dins l'àmbit universitari. L'objectiu d'aquest article és reflexionar sobre els avenços que en el camp de la docència s'han produït a la UAB aquests darrers anys, prenent com a punt de referència els processos d'avaluació de les titulacions, les mesures per fer front a la transició de l'ensenyament secundari a la universitat, les accions per promoure la innovació docent i, finalment, el seguiment de la inserció laboral dels graduats.
Resum: La universidad está destinada a hacer frente a un nuevo entorno marcado por una serie de transformaciones profundas que afectan a ámbitos diversos. La migración acelerada de un sistema de universidad tradicional -con una oferta rígida y poco diversificada de titulaciones homologadas y una demanda «segura» de estudiantes locales entre los 18 y 25 años dedicados prioritáriamente al estudio presencial- a un nuevo modelo mucho más flexible, ya sea por la tipología de las carreras o por la características de los alumnos, ha comportado un proceso paralelo de reflexión alrededor de la docencia sensu lato. Que se ha convertido en un factor clave de competitividad dentro del ámbito universitario. El objetivo de este artículo es reflexionar sobre los adelantos que en el campo de la docencia se han producido en la UAB estos últimos años, tomando como punto de referencia los procesos de evaluación de las titulaciones, las medidas para hacer frente a la transición de la enseñanza secundaria a la universidad, las acciones para promover la innovación docente y, finalmente, el seguimiento de la inserción laboral de los graduados.
Resum: University is facing a new context characterized by a set of deep transformations that affect various aspects. The accelerated migration from a traditional university system -- with a rigid and little diversified offer of studies and a «secure» demand of local students aged 18 to 25, mainly consecrated to the presential study -- to a much more flexible new one with regard to the type of studies and the students' characteristics, has become a parallel process of reflection about teaching sensu lato. This has become an essential factor of competitivity within the university sector. The objective of this article is to reflect on the last years advances produced at Universitat Autònoma de Barcelona, standing from the evaluation processes of the studies; the steps to smoothen the transition from secondary school to higher education; the actions talen to promote teaching innovation; to the follow-up of the graduated students insertion into the labor market.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: Article ; recerca ; article ; publishedVersion
Matèria: nous reptes, qualitat com a nou paradigma, universitat i canvi, cultura ; docent ; rendiment social de comptes ; desenvolupament institucional ; nuevos retos ; calidad como paradigma ; universidad y cambio ; cultura docente ; rendimiento social de cuentas ; desarrollo institucional ; new challenges ; quality as new paradigm ; university and change ; teaching culture ; social accountability ; institutional development
Publicat a: Educar, N. 28 (2001) , p. 99-115, ISSN 0211-819X

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Educar/article/view/20745


17 p, 98.5 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Educar
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2006-03-13, darrera modificació el 2016-06-12



   Favorit i Compartir