Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/112873
Los jóvenes en la cultura digital y mediática : perspectivas globales y escandinavas
Carlsson, Ulla (Universidad de Gotemburgo)

Títol variant: Youth in digital culture and media : global and Scandinavian perspectives
Data: 2013
Resum: Aquest article aborda el desafiament actual per empoderar als joves en l'ús dels mitjans de comunicació (internet, telèfon mòbil; l'ús de les noves possibilitats com les xarxes socials) a través d'una alfabetització mediàtica que els permeti ser actors conscients en aquest nou paisatge mediàtic que ha transformat tot, incloses les formes de relació que els nens i joves estableixen amb els mitjans. Després de fer una revisió d'estudis que mostren on i com usen els joves els nous mitjans als països nòrdics, i de recuperar dades que mostren com nova bretxa digital no és més que una nova manifestació de les desigualtats entre països rics i pobres que ja existia, l'autora fa un anomenat urgent a tots els actors implicats —polítics, proveïdors de continguts d'internet, indústria mediàtica, escola, comunitat científica, pares, els propis joves, etc. — a participar per desenvolupar condicions que maximitzin el potencial de noves tecnologies d'informació i minimitzin els riscos que comporten.
Resum: Este artículo aborda el desafío actual para empoderar a los jóvenes en el uso de los medios de comunicación (internet, teléfono móvil; el uso de las nuevas posibilidades como las redes sociales) a través de la alfabetización mediática que les permita ser actores conscientes en este nuevo paisaje mediático que ha transformado todo, incluidas las formas de relación que los niños y jóvenes establecen con los medios. Tras hacer una revisión de estudios que muestran dónde y cómo usan los jóvenes los nuevos medios en los países nórdicos; y de recuperar datos que muestran cómo la nueva brecha digital no es más que una nueva manifestación de las desigualdades entre países ricos y pobres que ya existía; la autora hace un llamado urgente a todos los actores implicados –políticos, proveedores de contenidos de internet, industria mediática, escuela, comunidad científica, padres, los propios jóvenes, etc. – a participar para desarrollar condiciones que maximicen el potencial de las nuevas tecnologías de información y minimicen los riesgos que conllevan.
Resum: This article addresses the current challenge to empower young people in the use of media (internet, mobile phone, use of the new possibilities such as social networks) through media literacy so that it enable them to be conscious actors in this new media landscape that has changed everything, including the type of relationship that children and young people establish with the media. After a review of studies that show where and how young people use the new media in the Nordic countries, and to retrieve data that show how the new digital gap is just a new manifestation of the inequalities between rich and poor countries that already existed, the author makes an urgent call to all those involved - politicians, Internet content providers, media industry, school, scientific community, parents, young people themselves, etc. - to participate in the development of conditions that maximize the potential of new technologies information and minimize the risks involved.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Mitjans de comunicació ; Alfabetització mediàtica ; Joves ; Tecnologies de la informació ; Escletxa digital ; Països nòrdics ; Medios de comunicación ; Alfabetización mediática ; Jóvenes ; Tecnologías de la información ; Brecha digital ; Países nórdicos ; Media ; Media literacy ; Youth ; Information technology ; Digital gap ; Nordic countries
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 48 (Setembre 2013) , p. 77-94, ISSN 0211-2175



18 p, 392.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2013-10-29, darrera modificació el 2016-10-19



   Favorit i Compartir