Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/114064
Reseña
Molina, Maria Elena

Data: 2013
Resum: Obra ressenyada: Escribir para aprender. Disciplinas y escritura en la escuela secundaria por Federico Navarro y Andrea Revel Chion. Buenos Aires: Paidós, 2013.
Resum: ¿Cómo y qué se escribe en las distintas asignaturas del currículo de la educación secundaria en Argentina? ¿Por qué y para qué se escribe? ¿De qué modos se entrelazan las prácticas de escritura con los contenidos disciplinares de materias como Física, Biología o Historia? ¿Qué aprendizajes promueven estas situaciones didácticas? Federico Navarro y Andrea Revel Chion ofrecen algunas respuestas concretas y certeras en relación con estas preguntas en su libro Escribir para aprender. Disciplinas y escritura en la escuela secundaria. Destinado a docentes, directivos y gestores de centros educativos, este libro describe y fundamenta un dispositivo pedagógico-institucional que enfatiza los potenciales epistémicos de la escritura en aulas de educaión secundaria y brinda lineamientos de trabajo que podrían replicarse en otros contextos institucionales. Su propuesta tiene una gran solidez teórica y empírica y se inspira en las propuestas del movimiento escribir a través del currrículum [WAC: Writing Across the Curriculum].
Resum: How and what can one write in the different subjects at high school level? Why and for what purpose does one write? How could the practices of writing be interwoven with the disciplinary contents of subjects such as Physics, Biology, or History? What kind of learning is being promoted in these didactic situations? Federico Navarro and Andrea Revel Chion offer some specific and accurate answers to these questions in their book Escribir para aprender. Disciplinas y escritura en la escuela secundaria. Targetting teachers and school directors, this book describes a pedagogical and institutional project that emphasizes the epistemic potentials of writing in secondary classrooms and provides working guidelines that can be replicated in other institutional contexts. Their proposal is theoretically and empirically grounded on the premises put forward by the Writing Across the Curriculum (WAC) movement.
Resum: Com i què s’escriu en les diferents matèries del currículum d’educació secundària a Argentina? Per què i per a què s'escriu? Com s'entrellacen les pràctiques d'escriptura amb els continguts propis d'assignatures com Física, Biologia o Història? Quin aprenentatge promouen aquestes situacions didàctiques? Federico Navarro i Andrea Revel Chion ofereixen algunes respostes concretes i precises a aquestes preguntes al seu llibre Escribir para aprender. Disciplinas y escritura en la escuela secuendaria. Destinat a professors, directius i administradors de centres educatius, aquest llibre descriu un dispositiu pedagògic i institucional que emfatitza el potencial epistèmic de l'escriptura a les aules d’educació secundària i proporciona directrius de treball que poden ser aplicades a altres contextos institucionals. La seva proposta té una gran solidesa teòrica i empírica i s’inspira en les premisses del corrent anomenat Escriure a través del currriculum [WAC: Writing Across the Curriculum].
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà
Document: review ; ressenya ; publishedVersion
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 6, Núm. 4 (Novembre-Desembre 2013) , p. 74-79, ISSN 2013-6196

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/Bellaterra/article/view/297853


6 p, 6.7 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Ressenyes

 Registre creat el 2013-12-20, darrera modificació el 2016-06-05



   Favorit i Compartir