Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/117820
L'educació com a creació de microcultures : de la comunitat local a la xarxa virtual.
Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Bria Ramírez, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Crespo García, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Sànchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)
Luque Cubero, María José (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat)

Data: 2005
Resum: Este artículo presenta el trabajo llevado a cabo por un grupo multidisciplinario que comprende investigadores del campo de la psicología, la educación y la tecnología, dado que se quieren desarrollar nuevas herramientas virtuales para el aprendizaje colaborativo. Se comenzó desde la experiencia adquirida en comunidades de aprendizaje basadas en el modelo Cinquena Dimensió donde las TIC son utilizadas de manera colaborativa. A través del trabajo con miembros de grupos étnicos minoritarios en comunidades de este tipo se persigue el desarrollo teórico y práctico de los fundamentos de la educación intercultural. Finalmente, se describe el proceso mediante el cual se construyeron herramientas virtuales que pueden ser apropiadas desde una amplia variedad de contextos.
Resum: Cet article présente le travail mené à terme par un groupe multidisciplinaire qui comprend des chercheurs des domaines de la psychologie, de l’éducation et de la technologie, afi n de développer de nouveaux outils virtuels pour l’apprentissage en collaboration. Le travail a été entamé à partir de l’expérience acquise dans des communautés d’apprentissage basées sur le modèle de la «cinquième dimension » dans lequel les TIC sont utilisées comme collaboratrices. C’est grâce au travail avec des membres de groupes ethniques minoritaires dans des communautés de ce type que se poursuit le développement théorique et pratique des fondements de l’éducation interculturelle. Enfin, l’étude décrit le processus grâce auquel ont été construits des outils virtuels pouvant être appropriés dans une grande variété de contextes.
Resum: This paper presents the study carried out by a multi-disciplinary group encompassing psychology, education and technology field researchers with the aim of developing new virtual tools for collaborative learning. Work began through the experience acquired in learning communities based on the “Fifth Dimension” model, where ICTs are used collaboratively. Through work with members of minority ethnic groups in communities of this type, the theoretical and practical development of the foundations of intercultural education is pursued. Last of all, there is a description of the process through which virtual tools were constructed that may be appropriate in a wide range of contexts.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial i la comunicació pública de l'obra, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original. No es permet la creació d'obres derivades. Creative Commons
Llengua: Català.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Aprenentatge col·laboratiu ; Educació intercultural ; Comunitats d’aprenentatge ; GNU ; Programari lliure ; Aprenentatge virtual ; Psicologia cultural ; Intervenció social ; Aprendizaje colaborativo ; Educación intercultural ; Comunidades de aprendizaje ; Software libre ; Aprendizaje virtual ; Invervención social ; Collaborative learning ; Intercultural education ; Learning communities ; Free software ; E-learning ; Social intervention
Publicat a: Temps d'educació : revista de la Divisió de Ciències de l'Educació, Núm. 29 (2005) , p. 53-74, ISSN 2014-7627

Adreça alternativa: http://www.raco.cat/index.php/TempsEducacio/article/view/126417


22 p, 97.3 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles de recerca
Articles > Articles publicats

 Registre creat el 2014-05-02, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir