Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/118589
Mapping Digital Media and Journalism in Spain
Llorens Maluquer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Luzón Fernández, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Grau, Helena P. (Universidad Autónoma de Barcelona)

Títol variant: Cartografia dels mitjans digitals i del periodisme a Espanya
Data: 2013
Resum: Aquest article es basa en un estudi comparatiu a gran escala sobre la digitalització dels mitjans de comunicació espanyols, finançat pel Programa de Mitjans de l'Open Society. Mostra com la tecnologia digital impacta en les redaccions dels mitjans de comunicació, en l'ètica dels periodistes i com el periodisme d'investigació ha donat forma als mitjans de comunicació espanyols i com es barreja amb la crisi econòmica els mitjans de comunicació. En ell es detallen les tendències en els llocs web de notícies i les seves audiències, com els mitjans de comunicació en línia han proliferat, com els grups de mitjans de comunicació consolidats lideren el rànquing d'internet de notícies de l'audiència i com els punts de venda digitals en línia de nova creació sofreixen d'una falta de recursos i de la marca. També s'analitza el paper d'Internet com a espai d'expressió pública i de la importància de les mobilitzacions digitals espanyols. La nostra anàlisi suggereix que els mitjans socials a Espanya tenen el potencial d'aconseguir una important mobilització, però el desenvolupament d'aquest potencial dependrà de la prèvia existència de raons "offline" per a la mobilització, en crides públiques simples i visibles, en la reproducció viral, i en l'amplificació de les protestes dels mitjans tradicionals de comunicació.
Resum: This article is based in a large-scale comparative study on Spanish Media digitalization funded by the Open Society Media Program. 1 It shows how digital technology impacts on media newsrooms; on journalist ethics and on how investigative journalism have shaped Spanish media and how it is mixed with media economic crisis. It details trends in news websites’ and their audiences; how online media outlets have proliferated, how consolidated media groups lead internet news audience rankings, and how newly created digital online outlets suffer from a lack of resources and branding. Internet’s role as the space for public expression and it’s importance of Spanish digital mobilizations is as well analyzed. Our analysis suggests that social media in Spain do have the potential to achieve significant mobilization, but developing this potential will depend on the prior existence of ‘offline’ reasons for mobilization, on simple and visible public appeals, on viral reproduction, and on the amplification of protests by legacy media.
Resum: Este artículo se basa en un estudio comparativo a gran escala sobre la digitalización de los medios de comunicación españoles, financiado por el Programa de Medios de la Open Society. Muestra cómo la tecnología digital impacta en las redacciones de los medios de comunicación y en la ética de los periodistas y de qué forma el periodismo de investigación ha dado forma a los medios de comunicación españoles y cómo se mezclan con la crisis económica los medios de comunicación. En él se detallan las tendencias en los sitios web de noticias y sus audiencias, cómo los medios de comunicación en línea han proliferado, cómo los grupos de medios de comunicación consolidados lideran el ranking de internet de noticias de la audiencia y cómo los puntos de venta digitales en línea de nueva creación sufren de una falta de recursos y de la marca. También se analiza el papel de internet como espacio de expresión pública y la importancia de las movilizaciones digitales españoles. Nuestro análisis sugiere que los medios sociales en España tienen el potencial de lograr una importante movilización, pero el desarrollo de este potencial dependerá de la previa existencia de razones offline para la movilización, en llamamientos públicos simples y visibles, en la reproducción viral, y en la amplificación de las protestas de los medios tradicionales de comunicación.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Mitjans ; Mitjans digitals ; Periodisme ; Mobilitzacions digitals ; Xarxes socials ; Media ; Digital Media ; Journalism ; Digital Mobilizations and Social Networks ; Medios ; Medios digitales ; Periodismo ; Movilizaciones digitales y redes sociales
Publicat a: Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 49 (Desembre 2013) , p. 43-64, ISSN 0211-2175



22 p, 155.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Anàlisi
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2014-06-06, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir