Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/131244
Desafíos planteados por las actividades abiertas de indagación en el laboratorio : articulación de conocimientos teóricos y prácticos en las prácticas científicas
Crujeiras Pérez, Beatriz (Universidade de Santiago de Compostela)
Jiménez Aleixandre, María Pilar (Universidade de Santiago de Compostela)

Títol variant: Desafiaments plantejats per les activitats obertes d'indagació en el laboratori : articulació de coneixements teòrics i pràctics en les pràctiques científiques
Títol variant: Challenges posed by open inquiry tasks in the laboratory : articulation of theoretical and practical knowledge in scientific practices
Data: 2015
Resum: Se analizan las prácticas de contextualización de tres pequeños grupos de alumnado de máster durante la realización de una indagación en el laboratorio que supone la participación en prácticas científicas. El objetivo es examinar los desafíos planteados por una actividad abierta, a través del análisis del proceso de contextualización, es decir de conexión del conocimiento teórico relevante al contexto (cómo evitar el oscurecimiento en las manzanas cortadas), transformándolo en decisiones y acciones prácticas. Los resultados indican las dificultades de los participantes para movilizar los conocimientos teóricos relevantes y articularlos con los conocimientos prácticos. Se discuten implicaciones para el diseño de actividades abiertas que pretendan la inmersión en prácticas científicas, y para planificar el andamiaje.
Resum: S'analitzen les pràctiques de contextualització de tres petits grups d'alumnat de màster durant la realització d'una indagació en el laboratori que suposa la participació en pràctiques científiques. L'objectiu és examinar els desafiaments plantejats per una activitat oberta, a través de l'anàlisi del procés de contextualització, és a dir de connexió del coneixement teòric rellevant al context (com evitar l'enfosquiment en les pomes tallades), transformant-ho en decisions i accions pràctiques. Els resultats indiquen les dificultats dels participants per mobilitzar els coneixements teòrics rellevants i articular-los amb els coneixements pràctics. Es discuteixen implicacions per al disseny d'activitats obertes que pretenguin la immersió en pràctiques científiques, i per planificar el l’andamiatge.
Resum: This paper analyses the contextualising practices of three small groups of master students engaged in an inquiry-based laboratory task, involving their participation in scientific practices. The objective is to examine the challenges involved in the process of contextualisation, in other words the process of connecting relevant theoretical knowledge to the context of an open task (to find a way to avoid browning in sliced apples), and transforming it into decisions and practical actions. The results show that participants had difficulties mobilising relevant theoretical knowledge and articulating it to practical actions. We discuss the implications, for the design of open tasks aimed at immersion in scientific practices and for planning adequate scaffolding.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Contextualització ; Pràctiques científiques ; Indagació ; Laboratori ; Activitats obertes ; Contextualisation ; Scientific practices ; Inquiry ; Laboratory ; Open tasks ; Contextualización ; Prácticas científicas ; Indagación ; Laboratorio ; Actividades abiertas
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 1 (2015) , p. 63-84 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1469


22 p, 769.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-03-27, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir