Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/142763
Estado de la cuestión sobre el aprendizaje y la enseñanza de la radiactividad en la educación secundaria
Corbelle Cao, Javier (IES Arcebispo Xelmírez)
Domínguez Castiñeiras, José Manuel (Universidad de Santiago de Compostela. Departamento de Didáctica de las Ciencias Experimentales)

Títol variant: Estat de la qüestió sobre l'aprenentatge i l'ensenyament de la radioactivitat a l'educació secundària
Títol variant: Current issues in teaching and learning radioactivity in secondary education
Data: 2015
Resum: En el presente trabajo se realiza una revisión bibliográfica sobre las dificultades de enseñanza y aprendizaje en el campo conceptual de la radiactividad. Se lleva a cabo el análisis desde diferentes perspectivas: ideas previas de los alumnos, ideas de profesores en formación, actividades de aula y propuestas didácticas. Se exploran las causas de dichas dificultades y se obtienen grandes coincidencias entre las ideas de alumnos y profesores en formación.
Resum: En el present treball es realitza una revisió bibliogràfica sobre les dificultats d'ensenyament i aprenentatge en el camp conceptual de la radioactivitat. Es duu a terme l'anàlisi des de diferents perspectives: idees prèvies dels alumnes, idees de professors en formació, activitats d'aula i propostes didàctiques. S'exploren les causes d'aquestes dificultats i s'obtenen grans coincidències entre les idees d'alumnes i professors en formació.
Resum: Through the means of a literature review, this article tackles the difficulties of teaching and learning about radioactivity and its related concepts. An analysis of the issue is carried out from different angles: students’ misconceptions, pre-service teachers’ ideas, classroom activities and teaching proposals. Having explored the causes of such difficulties, a large number of similarities between the thoughts of students and pre-service teachers can be found.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Revisión bibliográfica ; Didáctica de las ciencias ; Radiactividad ; Ideas previas ; Pensamiento del profesorado ; Revisió bibliogràfica ; Didàctica de les ciències ; Radioactivitat ; Idees prèvies ; Pensament del professorat ; Literature review ; Science education ; Radioactivity ; Misconceptions ; Pre-service teachers’ ideas
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 33 Núm. 3 (2015) , p. 137-158 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1807


22 p, 2.3 MB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2015-11-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir