Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/147508
Indagación en el conocimiento conceptual del simbolismo algebraico de estudiantes de secundaria mediante la invención de problemas
Fernández Millán, Elena (Universidad de Granada)
Molina, Marta (Universidad de Granada)

Títol variant: Indagació en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic d'estudiants de secundària mijançant la invenció de problemes
Títol variant: Inquiry into secondary students’ conceptual knowledge of algebraic symbolism through problem posing
Data: 2016
Resum: A través de la actividad de invención de problemas, indagamos en el conocimiento conceptual del simbolismo algebraico que adquieren los estudiantes en la educación secundaria obligatoria. Concretamente, se identifican las características de ecuaciones y sistemas que dificultan a los estudiantes la tarea de inventar un problema; entre ellas: la inclusión de más de una incógnita y la presencia de la misma incógnita a ambos lados del signo igual, de coeficientes superiores a dos y de operaciones multiplicativas entre incógnitas. También se analizan los significados que dan a las incógnitas y operaciones contenidas en las expresiones, donde se detecta una mayor facilidad para dar significado a la estructura aditiva que a la multiplicativa.
Resum: A través de l'activitat d'invenció de problemes, indaguem en el coneixement conceptual del simbolisme algebraic que adquireixen els estudiants a l'educació secundària obligatòria. Concretament, s'identifiquen les característiques d'equacions i sistemes que dificulten als estudiants la tasca d'inventar un problema; entre elles: la inclusió de més d'una incògnita i la presència de la mateixa incògnita a banda i banda del signe igual, de coeficients superiors a dos i d'operacions multiplicatives entre incògnites. També s'analitzen els significats que donen a les incògnites i operacions contingudes en les expressions, on es detecta una major facilitat per donar significat a l'estructura additiva que a la multiplicativa.
Resum: Through the activity of problem posing, we inquire into the conceptual knowledge of algebraic symbolism which students develop in compulsory secondary education. We focus on identifying the characteristics of equations and systems that made the problem posing task difficult for the students; among them: the inclusion of more than one unknown and the presence of the same unknown in both sides of the equal sign, coefficient higher than two and multiplicative operations among the unknowns. We also analyze the meanings that they give to the unknowns and the operations contained in the given expressions, and identify greater facility to assign meaning to the additive structure than to the multiplicative one.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Castellà.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Conocimiento conceptual ; Simbolismo algebraico ; Educación secundaria ; Invención de problemas ; Álgebra ; Coneixement conceptual ; Simbolisme algebraic ; Educació secundària ; Invenció de problemes ; Àlgebra ; Conceptual knowledge ; Algebraic symbolism ; Secondary education ; Problem posing ; Algebra
Publicat a: Enseñanza de las ciencias, Vol. 34 Núm. 1 (2016) , p. 53-71 (Investigaciones Didácticas) , ISSN 2174-6486

DOI: 10.5565/rev/ensciencias.1455


20 p, 343.4 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Enseñanza de las ciencias
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-03-07, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir