Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/148338
Is There a Place for Cross-cultural Contastive Rhetoric in English Academic Writing Courses?
Zhou, Lin (University of Illinois at Urbana-Champaign)

Data: 2016
Resum: This is a primary study investigating the pedagogical approach of employing cross-cultural contrastive rhetoric (CCCR) comparisons in graduate-level writing courses. Two 501-level (advanced) classes were recruited to participate in this study: one class received CCCR instruction and participated in CCCR discussions, and the other class did not receive CCCR instruction and discussions. The study entailed both quantitative and qualitative investigations involving the grading of the results, the counting of use of dependent clauses and cohesive devices in students’ writing samples; pre- and post-study surveys, questionnaires and interviews. The findings show that students who received CCCR instructions and participated in CCCR discussions demonstrated more active use of connectives and showed increased metacognition about the similarities and differences between English academic writing academic writing in their L1s.
Resum: Aquest article es tracta d'un estudi dissenyat per investigar l'enfocament pedagògic d'emprar la retòrica contrastiva i la comparació entre cultures (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en anglès) en els cursos d'escriptura a nivell de postgrau. Dues classes de nivell avançat van ser reclutats per participar en aquest estudi: una classe va rebre instrucció CCCR i va participar en les discussions relacionats a l'enfocament CCCR, i l'altra classe no va rebre instrucció CCCR ni discussions. L'estudi va utilitzar investigacions quantitatives i qualitatives que van consistir en la classificació dels resultats, el recompte de l'ús de les clàusules dependents i cohesió del text en les mostres d'escriptura dels estudiants; enquestes pre- i post-estudi, qüestionaris i entrevistes. Els resultats mostren que els estudiants que van rebre instruccions CCCR i van participar en les discussions CCCR van demostrar un ús més actiu dels connectius i van mostrar un augment de la metacognició sobre les similituds i diferències entre l'escriptura acadèmica en la llengua meta (anglès) i la L1 dels estudiants.
Resum: Este artículo se trata de un estudio diseñado para investigar el enfoque pedagógico de emplear la retórica contrastiva y la comparación entre culturas (cross-cultural contrastive rhetoric o CCCR en inglés) en los cursos de escritura a nivel de postgrado. Dos clases de nivel advanzado fueron reclutados para participar en este estudio: una clase recibió instrucción CCCR y participó en las discusiones relacionados al enfoque CCCR, y la otra clase no recibió instrucción CCCR ni discusiones. El estudio utilizó investigaciones cuantitativas y cualitativas que consistieron en la clasificación de los resultados, el recuento del uso de las cláusulas dependientes y cohesión del texto en las muestras de escritura de los estudiantes; encuestas pre- y post-estudio, cuestionarios y entrevistas. Los resultados muestran que los estudiantes que recibieron instrucciones CCCR y participaron en las discusiones CCCR demostraron un uso más activo de los conectivos y mostraron un aumento de la metacognición acerca de las similitudes y diferencias entre la escritura académica en la lengua meta (inglés) y la L1 de los estudiantes.
Resum: Cet article est une étude visant à examiner l'approche pédagogique utilisé la rhétorique contrastive et la comparaison entre les cultures (la rhétorique contrastive interculturelle en anglais ou CCRC) en cours d'écriture au niveau d'études supérieures. Deux classes de niveau avancé ont été recrutés pour participer à cette étude: une classe CCCR a reçu l'instruction et a participé aux discussions relatives à la CCE d'approche et l'autre n'a pas reçu instruction de classe ou discussions CCCR. L'étude a utilisé la recherche quantitative et qualitative qui a impliqué les résultats de la classification, le compte de l'utilisation des clauses dépendantes et des échantillons de cohésion de l'écriture des élèves; avant et après l'étude enquête, des questionnaires et des entretiens. Les résultats montrent que les élèves qui ont reçu instruction CCCR et participé à des discussions CCCR ont montré une utilisation plus active des conjonctif et ont montré une augmentation de la métacognition sur les similitudes et les différences entre l'écriture académique dans la langue cible (anglais ) et les étudiants L1.
Drets: Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original. Creative Commons
Llengua: Anglès.
Document: article ; recerca ; publishedVersion
Matèria: Contrastive rhetoric ; English academic writing ; Mecacognition ; Pedagogical approach ; Dependent clauses ; Connectives ; Retòrica contrastiva ; Escriptura acadèmica en anglès ; Metacognició ; Disseny pedagògic ; Clàusules dependents ; Retórica contrastiva ; Escritura académica en inglés ; Metacognición ; Diseño pedagógico ; Clausulas dependientes ; Conectivas ; La rhétorique contrastive ; L'écriture académique en anglais ; Métacognition ; La conception de l'éducation ; Clauses dépendantes ; Conjonctif
Publicat a: Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 1 (february-march 2016) , p. 47-70 (Articles) , ISSN 2013-6196

Adreça original: http://revistes.uab.cat/jtl3/article/view/v9-n1-zhou
DOI: 10.5565/rev/jtl3.645


24 p, 312.1 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Articles > Articles publicats > Bellaterra journal of teaching and learning language and literature
Articles > Articles de recerca

 Registre creat el 2016-04-04, darrera modificació el 2016-06-04



   Favorit i Compartir