Per citar aquest document: http://ddd.uab.cat/record/154372
El treball en grup com a mètode docent
Masjuan, Josep M. (Universitat Autònoma de Barcelona)
Elias Andreu, Marina (Universitat de Barcelona)
Troiano i Gomà, Helena (Universitat Autònoma de Barcelona)

Data: 2010
Resum: Tot i que diverses titulacions han adoptat diferents graus i versions del treball de grup, des de fa algun temps, sembla clar que la modificació dels mètodes docents associada a Bolonya n'ha estès la seva consideració com a competència a assolir, el seu ús i la seva pràctica a gairebé tots els àmbits de docència universitària. Nosaltres ens preguntem a la nostra recerca quines diverses concepcions i valoracions en fan els estudiants, alhora que provem de veure'n les conseqüències per a l'aprenentatge, distingint les àrees d'estudi, com també per a d'altres qüestions de caràcter més relacional que hi estan implicades. L'evidència empírica de la que disposem fins el moment consisteix en, 10 entrevistes als responsables de les titulacions, complementades amb dades secundàries i 80 entrevistes a estudiants universitaris de 10 titulacions diferents pertanyents a les quatre universitats públiques de la regió metropolitana de Barcelona. Arrel d'aquests primers resultats, pretenem continuar investigant en aquesta qüestió, ara de forma extensiva, incloent tota una sèrie de preguntes tancades, elaborades a partir de les respostes a les entrevistes, en un qüestionari de caràcter més ampli dirigit a estudiants de les mateixes titulacions.
Resum: The teaching and learning Bologna’s reform has promoted the use of the working group as a teaching methodology. However, we must consider that different degrees and faculties have implemented diverse versions of this way of organising the learning experience. We focus on the different conceptions students have about it. At the same time, we try to investigate into consequences working group has on learning and on other relational issues. Empiric evidence we are working on consist of 10 interviews to the degrees' managers, complemented with secondary data, and 80 interviews to university students of 10 different degrees belonging to the four public universities in the metropolitan area of Barcelona (RMB). From these first results, we have the intention of researching forward and extensively into this issue through a broad questionnaire aimed to students in the same 10 degrees.
Drets: L'accés als continguts d'aquesta tesi queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons Creative Commons
Llengua: Català
Document: conferenceObject
Matèria: Treball de grup en educació ; Ensenyament en equip ; Procés de Bolonya ; Treball en grup ; Capital social ; Aprenentatge univesitari ; Bologna Process ; Team work ; Social capital ; University learning Espai Europeu d'Educació Superior
Publicat a: CIDUI : Nuevos espacios de calidad en la Educación Superior. un análisis comparado y de tendencias,. Barcelona, Catalunya, : 2010



18 p, 598.9 KB

El registre apareix a les col·leccions:
Documents de recerca > Documents dels grups de recerca de la UAB > Centres i grups de recerca (producció científica) > Ciències Socials i Jurídiques > Grup de Recerca Educació i Treball (GRET)
Contribucions a jornades i congressos > Ponències i comunicacions

 Registre creat el 2016-05-23, darrera modificació el 2016-05-27



   Favorit i Compartir